کابل (پژواک،۱۰ قوس۹۷): برخى اعضای ولسی جرگه می گویند که موظفین ریاست امنیت ملی، عبیدالله نیازی رییس عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات را به ظن گرفتن رشوت، بازداشت کرده اند و نباید این فرد رها شود.
میربت خان منگل نماینده مردم خوست در ولسی جرگه، در نشست امروز اين جرگه بدون ارایه جزییات گفت که منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی، عبیدالله نیازی رییس عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات را بازداشت کرده اند.
او افزود که نیازی، به اتهام  اخذ پول از نامزدان انتخابات ولسى جرگه بازداشت شده است.
وی گفت: «نیازی خانه به خانه می گشت و از نامزدان به خاطر کامیابی شان پول می گرفت، حالا دستانی کار می کند تا اورا از بند امنیت ملی رها کنند، اگر او رها شود، باید ولسی جرگه در قبال امنیت ملی به خصوص محمد معصوم ستانکزی موقف گیری کند.»
منگل افزود شواهد کافی در اختیار دارد که نیازی، از چندین نامزد به شمول نامزدان ولایت خوست پول گرفته است؛ تا آرای آنها را به گونه جعلى بیشتر سازد.
صالح محمد صالح نماینده مردم کنر در این جرگه نیز تایید کرد که نیازی از سوی امنیت ملی بازداشت شده است.
به گفته او کسانی که او را در بلند بردن آرای شماری از نامزدان در بدل پول کمک کرده اند نیز بايد شناسایی و مورد پیگرد قرار گیرند.
او انتخابات ولسی جرگه را پر از تقلب خواند و از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا آرای پاک را از ناپاک تفکیک کند و تنها به آرايى که بایومتریک شده اعتبار دهد.
امیرخان یار نایب دوم ولسی جرگه که ریاست نشست امروز این جرگه را برعهده داشت، بازداشت عبیدالله نیازی را یک گام نیک در راستای مبارزه با فساد خواند و از امنیت ملی خواست تا به هیچ گونه فشار تن ندهد و نيازى را آزاد نکند.
او از کمیسیون انتخابات خواست تا شفافیت را تامین کند و نگذارد که با رای مردم معامله شود.
ذبيح الله سادات معاون سخنگوى کميسيون مستقل انتخابات، گفت که تا حال در مورد بازداشت نيازى اطلاعى دريافت نکرده است. با اين حال او افزود که کميسيون تا ختم امروز، در مورد موقف خود را اعلام مى کند. 
همچنان يک منبع دفتر مطبوعاتى امنيت ملى نيز گفت که تا حال چنين اطلاعى دريافت نکرده است و اگر چنين کارى شده باشد، آن را از طريق اعلاميه نشر مى کند.      

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.