شهر خوست (پژواک، ۱۰ قوس ۹۷): در خوست شماری نامزدان ولسی جرگه هوشدار می دهند که اگر کمیسیون انتخابات خواسته های آنان را نپذیرد، به دولت اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را دراین ولایت نمی دهد.
نامزدان معترض متذکره که رقم شان به ۳۰ تن بالغ می شد، امروز (۱۰ قوس) طی یک کنفرانس خبری ابراز داشتند که  نتایج اعلان شده ابتدایی پر از تقلب بود و مورد قبول آنها نیست.
عبدالولی واحدزی یکتن از نامزدان معترض در این کنفرانس خبری گفت که همه آرای استفاده شده دراین ولایت، باید در حضور ناظرین داخلی و خارجی دوباره شمارش شوند تا آرای پاک و ناپاک از هم مجزا شوند.
نامبرده به گونه هوشدار گفت، درصورتیکه حکومت خواست های آنان را نپذیرد، امنیت نسبی خوست که به همکاری مردم تامین شده، دیگرگون خواهد شد.
وی علاوه می کند: ((دراین وقت حساس که از یک سو دشمن متوجه است، از طرف دیگر مردم در انتخابات پارلمانی به قبول قربانی شدید رای دادند، اما اکنون به آرای آنان معامله صورت می گیرد، حکومت باید این را بداند که برای انتخابات ریاست جمهوری، به این ولایت صندوق ها آرا را فراهم نسازد؛ زیرا کس بار دیگر اجازه نمی دهد.))
عجب نور منگل یکتن از نامزدان دیگر معترض که نامش در نتایج ابتدایی اعلان شده کمیسیون انتخابات ذکر نشده، دراین کنفرانس گفت که به روز انتخاباب، به نفع برخی نامزدان مشخص تقلب گسترده صورت گرفته است.
نامبرده در جریان سخنانش از ه ردو کمیسیون انتخابات خواست که در موجودیت ارگان های کشفی و امنیتی آرای ۱۸۲ مرکز رایدهی خوست دوباره شمارش شوند.
موصوف علاوه کرد: ((به قیمت سر از آرای پاک مان دفاع می کنیم، اگر حکومت به خواست های ما پاسخ نگوید، ان شاءالله درخوست هیچگونه انتخابات ریاست جمهوری تدویر نخواهد شد.))
عبدالنصیر حقمل نامزد معترض دیگر در کنفرانس خبری متذکره اذعان کرد که کمیسیون انتخابات بدون تفاهم با کمیسیون شکایات انتخاباتی، نتایج ابتدایی را اعلان نمود، قابل قبول نیست.
موصوف گفت که کمیسیون شکایات انتخاباتی، تاکنون آن عده شکایت های مستند را بررسی نکرده که راجع به تقلب در انتخابات ثبت شده اند.
حقمل می گوید: ((همه آرا باید تفتیش شوند، آرای بایومتریک از غیر بایومتریک جدا شوند و موارد قانونی بر همه آرا تطبیق شوند، تا عدالت تامین و حق به مستحق برسد.))
نامزدان همچنان طی پخش قطعنامه، از دولت خواست که اگر طی ۲۴ ساعت آینده، به خواست های آنان پاسخ مثبت نگوید، در آن صورت دروازه های کمیسیون انتخاباتی را به رسم اعتراض دراین ولایت مسدود می کنند و به مظاهرات گسترده متوسل خواهند شد که دولت مسؤولیت آن بدوش دولت خواهد بود.
شاه جهان سرداری رییس دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات به پژواک گفت، در صورتیکه دفتر مرکزی انتخابات به آنها دستور دهد، موانع قانونی موجود نباشد، آنها آماده اند تا آرا را دوباره شمارش کنند.
 نامبرده، این ادعا نامزدان معترض را نمی پذیرد که گویا نتایج ابتدایی انتخابات بدون تفاهم با کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلان شده باشد.
نامزدان معترض متذکره، درحالی حق طلبی می کنند که دو روز پیش، مسؤولین کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز طی کنفرانس اذعان کرده بودند که کمیسیون مستقل انتخابات بدون تفاهم با آنها ، نتایج ابتدایی این ولایت را اعلام نموده است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.