شهرکندز (پژواک، ۲۶عقرب ۹۷): در کندز برخی نامزدان معترض، دروازه کمیسیون انتخابات این ولایت را مسدود کرده و گفته اند تا زمانیکه خواسته های آنها شنیده نشود، این دروازه مسدود خواهد بود.
ده ها نامزد معترض کندز، به تاریخ ۲۶ عقرب در برابر کمیسیون انتخابات تجمع کرده و با بر افراشتن خیمه، دروازه انتخابات این ولایت را مسدود نمودند.
ذبیح الله مجیدی به نمایندگی از نامزدان متذکره، به پژواک گفت که برای گشایش دوبارۀ دروازه کمیسیون انتخابات، باید ارگان های ذیربط خواسته های آنان را بپذیرند.
 وی افزود: "ما سه تقاضا داریم؛ صرف آرای بایومتریک شده باید شمارش شوند، همه آرای کندز دوباره حساب شوند، افراد تقلب کار به ارگان های عدلی و قضایی معرفی شوند."
 نامبرده گفت درصورتیکه به خواسته های آنان گوش فرا داده نشود، شاهراۀ کابل- شمال را به روی ترافیک مسدود خواهند کرد.
همچنان عبدالغفور هوتک معترض دیگر نیز اظهارات متذکره را تایید کرد و اتهام وارد نمود که مسئولین کمیسیون های انتخاباتی این ولایت، به نفع برخی نامزدان مشخص تقلب کرده اند.
موصوف گفت: "اکثر نامزدان در روز انتخابات در محل رایدهی رای نداشتند؛ اما اکنون در اوراق رایدهی به نفع آنها آرا رسانده شده، که هرگز برای ما قابل قبول نیست؛ زیرا تقلب صورت گرفته است."
برخی نامزدان دیگر هم اظهارات مشابه داشتند.
رسول عمر رییس کمیسیون انتخابات کندز در مورد، به پژواک گفت که آنها در پیوند به برآورده کردن خواسته های نامزدان معترض، فاقد صلاحیت اند.
موصوف افزود راجع به آرايی که شکایت ثبت شده، بررسی در مورد آنها حتمی است و افراد تقلب کار، به ارگان های امنیتی و عدلی معرفی می شوند.
موصوف از نامزدان معترض خواست تا درب کمیسیون انتخابات را زودتر بگشایند؛ زیرا در پیشبرد امور آنها سکتگی واقع می شود.
قابل ذکراست که پیش از این هم نامزدان معترض چند بار، دروازه کمیسیون انتخابات را به روی کارمندان مسدود کرده بودند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.