کابل (پژواک، ۱۹ عقرب ۹۷): کمیسیون مستقل انتخابات مى گويد که احتمال دارد انتخابات شوراهای ولایتی، ولسوالی ها و ولسی جرگۀ غزنی نیز همزمان با ریاست جمهوری برگزار شود که تقویم آن ها سه روز بعد اعلان می شود.
عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در نشست خبری در کابل گفت که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، در ۳۱ حمل سال پیش رو حتمی است.
وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات؛ به ظرفیت، بودجه و امنیت ضرورت دارد، گفت که در این خصوص جامعه جهانی و حکومت تعهد سپرده اند؛ امید که همه مشکلات حل و انتخابات در زمان تعیین شده برگزار گردد.
او ميگويد: "انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات ولایت غزنی، انتخابات شورای ولایتی و شورای ولسوالی ها انتخابات هایی اند که از لحاظ تخنیکی، امنیتی و بودجه وی مورد بحث و بررسی قرار دارد تا در صورت امکان و حل مشکلات آن ها از سوی نهاد های ذیدخل ملی و بین‌المللی یکجا برگزار گردد."
موصوف با اشاره به انتخابات های شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی‌ها و انتخابات ولسی جرگه ولایت غزنی گفت که بحث ها روی تقویم برگزاری سه انتخابات نامبرده نیز جریان دارد.
رییس کمیسیون مستقل انتخابات همچنان گفت که این کمیسیون، تمام آرای انتخابات ولسی جرگه کابل را به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، دوباره تفتیش می کند.
عبدالقدیر قریشی کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات گفت: «تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پابرجاست؛ اما از لحاظ تخنیکی به وقت نیاز است و احتمالاً بقیه انتخابات ها را هم در ۳۱ حمل برگزار کنیم، که تقویم آن ها سه روز بعد اعلان می شود.»
از سويی هم سید حفیظ الله هاشمی منشی و سخنگوی کمیسیون انتخابات افزود: «امروز رسماً از پست منشی و سخنگویی استعفا می دهم؛ اما به حیث کمیشنر در کنار سایر همکاران باقی می مانم.»
اما عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت: «هاشمی صاحب تاکنون رسماً استعفا نداده است، همکار خوب ما است و ما از ایشان راضی هستیم.»

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.