کندهار (پژواک، ۱۴عقرب ۹۷): برخی سران قومی کندهار با تدویر نشستی؛ برای انتخابات آينده ریاست جمهوری، بر نامزدی داکتر شیدا محمد ابدالی با هم توافق کردند.
این نشست امروز(۱۴عقرب) در عینو مینه شهر کندهار تدویر یافته بود.
حاجی سیدجان خاکریزوال رییس شورای ولایتی کندهار، خطاب به حاضرین نشست گفت که متنفذین قومی کندهار، بعد از تدویر نشست ها و مشوره ها فیصله کردند تا برای انتخابات آینده ریاست جمهوری،  داکترشیدا محمد ابدالی منحیث کاندید وارد صحنه شود.
موصوف افزود که بدین جهت، کمیسیوني موسوم به صدای ملت ایجاد شده که درمورد افزون بر کندهار، در ولایت های دیگر نیزطی تدویرگردهمایی های بزرگ، حمایت مردم را جلب خواهد کرد.
تورن نیک محمد یکتن از اشتراک کنندگان دیگر نشست گفت که کندهار، آدرس بزرگ رهبری افغانستان است و همه باید از آن حمایت کنند.
موصوف یاددهانی کرد که جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه پیشین کندهار نیز این آرزو را داشت و دراین عرصه، از چند ماه بدینسو کار کرده بود.
نعمت الله شیردلی عضو شورای ولایتی کندهار نیز گفت که این فیصله، از سوی کمیسیون صدای مردم صورت گرفته و همۀ آنها از شیدا محمد ابدالی حمایت می کنند.
نقیب الله خان باشنده ولایت ارزگان گفت در طول تاریخ فیصله اى که توسط متنفذین قومی کندهار صورت گرفته و سران قومی ولایات دیگر از آن پشتیبانی نموده، آن اقدام به موفقیت انجامیده است.
نامبرده بر شیدا محمد ابدالی صدا کرد که خواست اهالی کندهار را بپذیرد و خود را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آماده سازد.
عبدالباقی نورزی یکتن از سران قومی ولسوالی ژیری، از حامد کرزی رییس جمهور پيشین کشور خواست تا با برگزاری یک نشست بزرگ، کمر شیدا محمد ابدالی را بسته کند.
نامبرده همچنان تقاضا کرد که به سطح لوی کندهار، صرف همین یک تن نامزد باشد و از نامزد شدن افراد متعدد باید جلوگیری شود.
جمعه گل اسحاقزی یکتن از متنفذین قومی دیگر گفت که شاه ولی کرزی و جنرال عبدالرازق، هردو مشترکاً روی این موضوع کارکرده اند تا شیدا محمد ابدالی، منحیث نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری وارد عمل شود.
به قول وی، دو تن یادشده در این رابطه تا کابل و شمال، با سیاسیون و متنفذین بحث ها و مشوره ها کرده بودند.
در نشست، چند جوان نیز طی سخنرانی های شان اذعان کردند که سران قومی بر نامزدی شیدا محمد ابدالی توافق کرده و برای آنها نیز قابل قبول می باشد.
داکترشیدا محمد ابدالی، حدود شش سال در هند منحیث سفیر افغانستان اجرای وظیفه کرده  و در زمان ریاست جمهورى حامد کرزی معاون شورای امنیت بوده و برخی وظایف دیگر را نیز اجرا کرده است.
نامبرده بعد از استعفایش، به کندهار برگشته و دراین جا با مردم، سلسله دید و بازدید را آغاز کرده است.
این درحالیست که مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات، سه روز قبل اعلان کردند که انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ۳۱ حمل سال ۱۳۹۸ راه اندازی خواهد شد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.