کابل (پژواک، ٨ عقرب ٩٧): گلبدين حکمتيار رهبر حزب اسلامى افغانستان مى گويد که براى شرکت درانتخابات رياست جمهورى آمادگى لازم دارد و اجازه نميدهد برگزارى انتخابات رياست جمهورى به تعويق انداخته شود.
درخبرنامۀ مطبوعاتى اين حزب که امروز ٨ عقرب به آژانس خبرى پژواک ارسال شده، آمده است که حکمتيار اين مطلب را در ديداربا شماری از شخصيت هاى جهادى، متنفذين و جوانان ولايت کندز ابراز کرده است .
منبع افزوده، رهبر حزب اسلامی در اين ديدار گفت : (( انتخابات ولسى جرگه برای ما يک تجربۀ نخستين بود. اولين بار است که در صحنۀ انتخابات حضور پيدا می کنيم، در حاليکه تمام نيروهاى دولتى در خدمت حريف و رقيب حزب اسلامی بوده، ولی ما در همين گونه شرايط وارد پروسه انتخابات شديم.))
موصوف گفته است، اگر انتخابات شفاف می بود، تقلب نمی شد و به راى مردم احترام گذاشته می شد، وى باور دارد که اکثريت مطلق آراء  را حزب اسلامى بدست مى آورد.
براساس گفته هاى گلبدين حکمتيار، انتخابات با همهء نواقص، تقلب، کمی و کاستی های که داشت، يک فرصت مبارزه بود و حزب اسلامى در اين مبارزه حضور فعال و پُر رنگ داشت .
رهبر حزب اسلامی درادامه خاطرنشان کرد، مناطقى که مربوط به حزب اسلامى بود در انتخابات عمداً و قصداً ناامن شده و ناامن کردن اين ساحات خيلى کار آسان است. آنان خواستن فقط با فیر کردن یک يا چند مرمی هاوان این ساحات را ناامن بسازند و اين نا امنى ها هم از داخل دولت و هم از آدرس طالبان صورت گرفته است .
به گفته حکمتيار، انتخابات ولسى جرگه یک بازی شرم آور و مسخره بود. تنها در کندز  نه، بلکه در همه ولایات تقلب صورت گرفته، حکومت و کميسيون انتخابات عمداً و قصداً براى اين تقلب زمينه فراهم نموده اند تا اکثريت مردم از اشتراک در انتخابات محروم شوند.
رهبرحزب اسلامى همچنان ياد آورشد : ((ما حدود سی وهفت حزب سیاسی را در کنار خود داريم و این همهء احزاب سياسی انتخابات پر از تقلب را نمى پذيرند.  ما امیدوار هستیم که در انتخابات آينده کميسيون انتخابات اصلاح و سيستم انتخابات تصحيح شود تا از تکرار همچو اشتباهات جلوگیری گردد. ))
گلبدين حکمتيار همچنان ميگويد، که  براى شرکت در انتخابات رياست جمهورى آمادگى لازم دارد و اجازه نميدهد که انتخابات رياست جمهورى به تعويق انداخته شود.
قرار است اين انتخابات در بهار سال ١٣٩٨ برگزار شود.
به گفته وى، تا هنوز در مورد کاندید مشخص توافق صورت نه گرفته است اما خواستار اين است که همهء احزاب کانديد واحد داشته باشند، تا بتواننند در دور اول انتخابات پیروز شوند.
حکمتيار افزوده است،احزاب سیاسی خواستار این است که انتخابات شورا هاى ولسوالى نيز با انتخابات رياست جمهورى يکجا برگزار گردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.