شبرغان (پژواک، ٥ عقرب ٩٧): برخی کارمندان کمیسیون انتخابات می گویند که ١١ روز قبل، ذریعه هلیکوپتر به خاطر برگزاری انتخابات به ولسوالی های قرقین و منگجک جوزجان فرستاده شده اند؛ اما برای انتقال دوبارۀ شان اقدامی صورت نگرفته است.
به گفته این کارمندان، آنان سه روز قبل از برگزاری انتخابات ٢٨ ميزان، ذریعه هلیکوپتر به دو ولسوالی یادشده انتقال شده بودند.
رسول احمد یک تن از کارمندان کمیسیون انتخابات از ولسوالی قرقین، به آژانس خبری پژواک گفت که انتخابات در این ولسوالی با موفقیت پایان یافت؛ اما برای انتقال شان از آنجا به مرکز ولایت، تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
او افزود: «به دلیل مشکلات امنیتی و مسدود بودن راه های مواصلاتی ولسوالی های قرقین و منگجک، تصمیم گرفته شد تا ما را ذریعه طیاره به این ولسوالی ها انتقال بدهند؛ اما برای برگشت ما کسی زمینه سازی نمی کند.»
به گفته وی، ٢٠ تن از کارمندان کميسيون، در ولسوالی قرقین و ده تن دیگر با صندوق های رای دهی در ولسوالی منگجک گیر مانده اند.
موصوف علاوه کرد: «بارها با دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در ولایت جوزجان صحبت نموده ایم، ولی تاکنون این صحبت ها کارگر واقع نشده و ما با مشکلات زیاد مواجه استیم و حتی غذا را از پول خود تهیه می کنیم.»
اما حمید الله بلوچ رییس دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در ولایت جوزجان گفت که برای انتقال کارمندان، تدابیر لازمه اتخاذ شده و به زودترین فرصت آن ها به مرکز ولایت انتقال داده می شوند.
وی افزود: «ما منتظر طیاره هستیم و با مسئولین در این راستا صحبت هايی نیز انجام داده ایم؛ موضوع را هر روز پیگیری می کنیم و تلاش های ما بر آن است، تا به این معضل نقطه پایان بگذاریم.»
با این حال، جگرن محمد حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی ٢٠٩ شاهین گفت: «مسئولین دفتر ولایتی کميسيون مستقل انتخابات، باید خود شان موضوع انتقال کارمندان شان را از ولسوالی قرقین و منگجک پیگیری کنند؛ چون طیاره های ما در حالت کنونی در چندین بخش مصروف اجرای وظیفه اند و بعضا برخی موارد به دلیل ملحوظات امنیتی در حاشیه قرار می گیرند که باید مجدداً دنبال شوند.»
به گفته او، با توجه به حجم بالای کار، بعضی اوقات به برخی مسایل رسیده گی صورت نمی گیرد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.