فراه (پژواک، اول عقرب ٩٧): برخی منابع میگویند که طالبان در فراه، به جرم اشتراک در انتخابات پارلمانی دو تن را کشته و ۱۸ تن دیگر را دستگیر کرده اند؛ اما طالبان میگویند که افراد یاد شده از سوی آنان به قتل نرسیده اند.
ذبیح الله باشندۀ منطقه شمالگاه مرکز فراه، به آژانس خبری پژواک گفت که طالبان مسلح، دیروز در منطقۀ شمالگاه از چندین موتر ۱۱ تن را که در انتخابات ولسی جرگه اشتراک کرده بودند، پایين کرده و با خود برده اند. کسانيکه رای داده اند، انگشت شان رنگ و واضح دیده میشود.
محمد نسیم باشندۀ ولسوالی جوین فراه نیز گفت که طالبان، دیروز در ولسوالی یاد شده موترها را تلاشی میکردند و ۷ تن را که رای داده بودند دستگیر کرده اند.
محب الله محب قوماندان امنیۀ ولایت فراه، بدون ارائه جزئیات گفت که طالبان، برخی از باشندگان مناطق مختلف این ولایت را که رای داده بودند دستگیر کرده اند.
همچنان برخی منابع میگویند که طالبان، دیروز یک باشندۀ مرکز فراه را در منطقۀ شمالگاه و یک تن دیگر را صبح امروز در ولسوالی پشترود این ولایت کشته اند.
محب گفت که طالبان، افراد یادشده را به جرم رای دهی کشته اند. وی افزوده است که افراد کشته شده در منطقۀ شمالگاه، از سوی طالبان از موتر پایین شده بود.
وى علاوه کرد که از جمع کشته شدگان، یک تن ضیاالدین نام داشت و عضو کمپاین انتخاباتی عبدالجلیل بختور نامزد پارلمان بود.
ذکی یک داکتر بخش عاجل شفاخانۀ ولایتی در فراه گفت که جسد یک تن از کشته شدگان، شام دیروز و از فرد دیگر، صبح امروز به شفاخانه آورده شده است.
وی گفت که هر دو فرد، با فیر گلوله کشته شده اند.
اما قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان میگوید که طالبان، به جرم اشتراک در انتخابات کسی را نمی کشند و افراد کشته شده نیز از سوی آنان کشته نشده اند.
وی افزود که طالبان از روز انتخابات بدینسو، چند تن را در فراه که رای داده بودند دستگیر کرده اند، که برخی آز آن رهاه شده و متباقی نیز پس از تحقیقات آزاد خواهند شد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.