میمنه (پژواک،۲۹میزان۹۷): مقام های محلی در فاریاب از حضور پررنگ مردم در پروسه رای دهی خبر داده، می گویند که در روند رای دهی روز گذشته بیش از ۲۰۰ شکایات انتخاباتی به ثبت رسیده است.
نقیب الله فایق والی فاریاب در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با روسای کمیسیون مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی گفت که فاریاب یگانه ولایتی است که پروسه انتخابات در آن بدون درگیری و رویداد خونین برگزار و موفقانه خاتمه یافت.
موصوف می پذیرد که در ساعات نخست روز، کمی و کاستی های در پروسه انتخابات وجود داشت، برخی محلات دیرتر باز شد، در شماری از مراکز دستگاه های بایومتریک درست کار ننداد و فهرست رای دهنده گان وجود نداشت؛ اما نواقص و مشکلات یاد شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به اسرع وقت رفع گردید، مردم توانستند بدون مداخله کدام زورمند و مسلح رای خود را به کاندیدان مورد نظر شان استعمال کنند.
 او می گوید که به جزء از دو ولسوالی کوهستان که تذکره مردم استیکر نداشت و ولسوالی بلچراغ که در کنترول طالبان بود، در تمام ولسوالی ها و ساحاتی که در پلان انتخاباتی وجود داشت، دیروز انتخابات صورت گرفت
از سویی هم عبدالرحمن فرید رئیس دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات جوزجان تایید می کند که مشکلات تخنیکی در برخی مراکز و محلات رای دهی وجود داشت، اما در جریان روز حل گردید.
موصوف در مورد ادعای برخی از نامزدان در مورد تقلب و تخطی ها از جانب عده یی از نامزدان و بخصوص از سوی کارمندان انتخاباتی می گوید: "انتخابات موفقانه خاتمه یافت، صندوق های رای در حال انتقال از ولسوالی ها است، هر کاندید و ناظری که از روند انتخابات شکایت دارد، به کمیسیون شکایات انتخاباتی مراجعه و شکایت نمایند."
وی از نیروهای امنیتی در قسمت تامین امنیت پروسه انتخابات قدردانی نموده گفت که انتخابات در فاریاب بدون کدام واقعه خاتمه یافته است.
در همین حال، شمس الحق رضوان رئیس کمیسیون شکایات انتخابات فاریاب می گوید تا حال بیش از ۲۰۰ شکایات از سوی نامزدان و ناظرین ثبت شده است و برای آنها رسیده گی خواهد شد.
انجنیر محمد امان امین و آمنه مخلص زاده از کاندیدان مستقل انتخابات از روند انتخابات در شهر میمنه و برخی ولسوالی شکایت نموده، می گویند که برخلاف تعهد کمیسیون مستقل انتخابات در اکثر مراکز انتخابات دیر آغاز شد، در شماری از محلات دستگاه ها غیر فعال و فهرست رای دهنده گان وجود نداشت، شمار از کارمندان انتخابات به نفع کاندید مشخص تقلب مینمودند و از تذکره های جعلی که استفاده شده است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.