فیض آباد (پژواک، ٢٨ ميزان ٩٧): شماری از باشنده گان بدخشان، عدم بلدیت استفاده از دستگاه های بایومتریک، نبود نام افراد در لیست رای دهندگان و حضور بیش از حد ناظران را یک چالش فرا راه این پروسه می دانند.
شمار زیادی از زنان و مردان که به خاطر استعمال رای شان درصف های طولانی پشت هم قرار گرفته اند، می گویند که کثرت حضور ناظران نامزدان، این روند با چالش مواجه کرده است.
سیف الدین سایس رییس جامعه مدنی بدخشان، به آژانس خبرى پژواک گفت  که  موجوديت حدود ٢٠ تن  ازناظرين درمرکز رایدهی سبب گردیده است تا کارکنان انتخابات به درستی نتوانند، کار شان را به پیش ببرند.
 افزون برآن موصوف افزود که دستگاه های بایومتریک در اکثر مراکز رایدهی درست کار نمی کند و علت آن عدم آشنایی کارکنان انتخابات با این دستگاه ها می باشد.
وی علاوه کرد که مشکل عمده دیگر این است که نام شماری از رای دهندگان که قبلا ثبت نام کرده اند، در فهرست رای دهندگان همان مرکز وجود ندارد.
حسنیه یکی از رای دهندگان لیسه سنگ مهر در شهر فیض آباد گفت که ازدو ساعت به اينسو انتظارکشيده تا نوبتش برسد وبراى نامزد طرف علاقه اش راى بدهد؛ اما زمانيکه نوبتش رسيده ، برايش گفته شده که  نامش در ليست وجود ندارد.
موصوف افزود: «حالا من از این روند ناامید شده ام و دوباره به طرف خانه می روم.»
اما سید روح الله موسوی مسئول دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات در بدخشان می گوید که پروسۀ رايدهى در ٢٣٧ مرکز آغاز شده است و مشکل بایومتریک هم تا اندازه اى حل شده؛ اما موجوديت تعداد زيادناظران در مراکز رای دهی، جریان رای دهی را مختل کرده است.
ازسويى هم پاسوال محمد صابر آرین قوماندان امنیه بدخشان، گفت: «ما در جلسه امنیتی فیصله کرده بودیم که از هر نامزد باید یک ناظر در هر محل رایدهی حضور داشته باشند؛ اما حالا دیده می شود که ناظران بسیار زیاد هستند و این مساله جریان رايدهى را صدمه زده است.»
احمد فیصل بیگزاد والی بدخشان گفت که در ٢٣٧ مرکز رای دهی، به حد کافی نیروهای امنیتی جابجا شده اند و هیچ مشکلی در مراکز رایدهی وجود ندارد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.