راه (پژواک،۲۸ میزان۹۷): برخى منابع مى گويند که امروز افراد يک نامزد، در يک مرکز رايدهى در فراه، تذکره هاى جعلى را توزيع مى کرد و مردم بر اساس همين تذکره ها راى مى دادند. 
محمد قاسم ناظر يک تن از نامزدان ولسی جرگه در فراه، به آژانس خبرى پژواک گفت که عبدالبصیر برادر انجنير عبدالنصیر نامزد ولسی جرگه از اين ولايت، امروز در مرکز رايدهى در مکتب بخت آباد مربوط ناحیه هفتم شهر فراه، تذکره هاى جعلى را توزيع مى کرد.
به گفته او روى اين تذکره ها، برچسب مخصوص شرکت در انتخابات از قبل نصب شده بود و امروز تنها عکس افراد روى آن چسپانده و توزيع ميشد. 
به گفته موصوف به افرادى که اکثريت آنها باشنده هاى شهر فراه نبودند و اين تذکره ها را مى گرفتند، يک مقدار پول کم (٣٠٠ تا ٥٠٠ افغانى) نيز داده ميشد.
قاسم علاوه کرد که او و ناظرین برخى نامزدان، قضیه را با فاضل ریيس مرکز رای دهی يادشده شريک ساختند؛ اما او در قبال اين شکايت اقدام لازم نکرده است.  
در همین حال رحیم منلی، یک تن از ناظرین تیفا در اين مرکز نیز گفت: «عملا در محضر عام از طرف بصیر برادر انجنير نصیر به کسانی که تذکره ندارند،  تذکره داده میشه و نیروهای امنیتی هیچ چيز نمى گويند.»
این ناظر تیفا مدعی است که عبدالبصیر نام، وی را اخطار به مرگ داده و گفته است که دیگر در مقابل رای دهنده گان ایستاده گی نکند.
پژواک با فردی به نام خیرالله در مرکز يادشدۀ راى دهى صحبت کرد که در تذکرۀ دست داشته اش، عکس خودش نصب شده بود؛ اما خود او گفت که نام اصلى، خيرالله نه، بلکه عبدالجليل است.
وى گفت که شانزده ساله مى باشد و اين تذکره را تیم انجنير نصیر، امروز به او داده است تا از اين طريق راى دهد.  او نگفت که چرا دست به اين عمل غيرقانونى زده است.
برخى ناظرين ديگر در مرکز يادشده نيز گفتند که در اين مرکز، صدها تذکره جعلى توزيع شده و مردم به اساس آن راى داده اند. 
آنها افزودند که از مسئولان ذيربط خواهان بسته شدن اين مرکز شده اند؛ اما تا حال هيچ اقدامى براى جلوگيرى اين معضل نشده است.
پژواک تلاش کرد که در مورد با نيروهاى امنيتى موجود در اين ساحه صحبتى داشته باشند؛ اما حاضر به گفتگو نشدند.
با اين حال، امان الله عضو ستاد انتخاباتی انجنير عبدالنصیر نامزد ولسی جرگه از فراه، گفت که ستاد يادشده، تذکره هاى جعلى را توزيع نکرده و اين چنين اظهارات بى بنياد مى باشد.
خبرنگاران تلاش کردند در مورد با منير پارسا رييس دفتر ولايتى کميسيون انتخابات در فراه گفتگو کنند؛ اما تماس با او برقرار نشد.
اما سید عبدالله افغان ریيس دفتر کمیسیون شکایات انتخاباتى در فراه گفت که تا حوالى ساعت ٢ بعد از ظهر امروز، ٤٤ شکايت از تقلب و تخلف از مراکز مختلف به شمول مرکز مکتب بخت آباد در دفتر شکايات انتخاباتى فراه ثبت شده است.
او افزود که شکايت از توزيع تذکره هاى جعلى نيز شامل شکايت هاى ثبت شده مى باشد.
افغان گفت که کميسيون شکايات انتخاباتى، تمامى شکايت ها را با بى طرفى بررسى و در مورد مطابق قانون عمل مى کند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.