جلال آباد ( پژواک، ۱۹میزان ۹۷):  فعالان مدنی ننگرهار، بر تاخیر در انتقال مواد انتخاباتی، طور اخص وسایل بایومتریک انتقاد کرده ومی گویند که از اثر وضعیت ناگوارامنیتی برخی ولسوالی ها، انتقال مواد متذکره با برخی مشکلات مواجه خواهند شد.
انجنیر نورافضل مصلح عضو شورای انسجام نهاد های مدنی ننگرهار، به تاریخ ۱۹ میزان، به آژانس خبری پژواک گفت که درانتقال مواد انتخاباتی به این ولایت، تاخیرصورت گرفته و ضمناً اکثر مناطق دوردست شماری زیاد ولسوالی ها ناامن اند که درانتقال مواد متذکره مشکلات ایجاد خواهد شد.
نامبرده تقاضا کرد که ادارات امنیتی، برای تامین امنیت مراکز ولسوالی ها باید تدابیر ويژه را روی دست بگیرند و همچنان برای انتقال مواد انتخاباتی نیز زمینه سازی کنند.
داکترنعمت الله یکتن از فعالان مدنی نیز ابراز امیدواری کرد که پيرامون نگرانی های موجود در برابر انتخابات، اقدامات سریع را اتخاذ نمایند.
موصوف به آژانس خبری پژواک گفت که اکثر ولسوالی دورافتاده ناامن اند و عدم انتقال مواد انتخاباتی به زمان معين آن و سپس انتقال آن به ولسوالی های دوردست، سبب بروز مشکلات خواهد شد.
موصوف می گوید که امنیت در راه اندازی انتخابات موضوع مهم است، اما نگرانی های زیاد موجود اند.
مسؤولین کمیسیون مستقل انتخابات ننگرهار می گویند که برخی سایت های انتخاباتی این ولایت، با تهدید های امنیتی مواجه اند ولی ولسوالی های حصارک و شيرزاد دارای تهدیدهای بلند امنیتی می باشند.
آنها این اظهارات را به تاریخ ۱۹ میزان، طی نشست هماهنگی با نهادهای مدنی درشهرجلال آباد ابراز داشتند؛ اما یاددهانی کرد که ادارات امنیتی از تامین امنیت همه مراکز اطمینان سپرده اند.
داکتراحمد داوود صدیق زاده رییس کمیسیون متذکره در ننگرهار می گوید که مواد مربوط به انتخابات به این ولایت رسیده و صرف آلات بایومتریک باقی مانده که تا فراد انتقال خواهند شد.
نامبرده می گوید که برای کارمندان پروسه انتخابات دراین ولایت، استفاده از اله بایومتریک آموزش داده شده، هيچ مشکل بروز نخواهد کرد، اما درمورد اوضاع امنیتی برخی ولسوالی ها اظهار نگرانی کرد.
صدیق زاده علاوه می کند که روند ثبت نام در ۳۹۴ مرکز در شهر جلال آباد  و ۲۲ ولسوالی این ولایت انجام شده و درمورد امنیت همه آنها ارگان های امنیتی اطمینان سپرده است.
اما موصوف می گوید که هنوز هم برخی مراکز درمناطق دوردست با تهدید امنیتی مواجه اند، ولسوالی های شيرزاد و حصارک شاهد تهدیدهای بلند امنیتی می باشند.
ازجانب دیگرعطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، به پژواک گفت که برای تامین امنیت انتخابات پلان های ويژه روی دست گرفته شده واطمینان سپرد که در روز انتخابات هیچگونه مشکل امنیتی واقع نخواهد شد.
قراراست که انتخابات ولسی جرگه، به تاریخ ۲۸ میزان سال روان تدویرگردد که از همین اکنون در بسا ولایت ها نگرانی های امنیتی در رابطه به آن موجود اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.