فیروزکوه (پژواک، ١١ ميزان ٩٧): شماری از نامزدان زن در انتخابات ولسی جرگه، با نگرانی از وضعیت امنیتی در غور می گویند که این وضعیت، سبب شده تا آنان نتوانند در نقاط دوردست، کارزارهای انتخاباتی شان را پیش ببرند.
گل فیروز غفوری یک تن از نا مزدان انتخابات ولسی جرگه از ولایت غور، به آژانس خبری پژواک گفت که در کنار چالش های امنیتی، دامن زدن به مسائیل قومی و پیروی از عرف و عنعنات، از دیگر مشکلاتی است که نامزدان از آن رنج می برند.
به گفته وی، توجه به مسایل قومی و پیروی از عرف، سبب می شود تا آنان مانند مردان نتوانند به مبارزات انتخاباتی شان ادامه بدهند.
سیما جوینده یکی دیگر از نامزدان زن در انتخابات ولسی جرگه، گفت که تاهنوز تدابیر امنیتی برای پیشبرد کارزارهای انتخاباتی در ولسوالی ها روی دست گرفته نشده است.
وی افزود: «از چند روزی که کمپاین ها شروع شده تاهنوز ما از شهر بیرون شده نتوانسته ایم، به خاطری که هیچ پلان و برنامه امنیتی نیست، ما منتظر تامین امنیت هستیم.»
او گفت که هرگاه نیروهای امنیتی در تامین امنیت برنامه های شان تلاش نکنند، آنان حاضر هستند تا برنامه های خود را داشته باشند.
 اين د رحاليست که پیش از این نیز رقیه نایل، فاطمه کوهستانی و عزیزه افضلی نامزدان انتخابات ولسی جرگه از ولايت غور، از نبود امنیت در برخی ساحات آن ولايت ابراز نگرانی کرده بودند.
اين نامزدان انتخابات، از حکومت خواسته بودند که به تامين امنيت درتمامى ولايات توجه لازم صورت گيرد، تا نامزدان  به ويزه زنان بتوانند با اطمينان کامل مبارزات انتخاباتى شانرا در ولسوالى ها دنبال نمايند .
اما مسئولین امنیتی در غور می گویند که آن ها حاضر به تامین امنیت نامزدان و برنامه های انتخاباتی آنان هستند.
با این حال، عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور گفت هرچند تمام نامزدان انتخابات در غور، بر اساس تصامیم قومی ثبت نام کرده اند و نیاز به کارزار های انتخاباتی دیده نمی شود؛ اما در صورتی که کدام نامزد بخواهد در یک ساحۀ مشخص جهت کمپاین سفر نماید، نیروهای امنیتی مکلف به تامین امنیت وی می باشند.
وی افزود: «درغور همه کاندیداها قومی هستند و هرکس برای قوم خود رای می دهد و نیاز به کمپاین نیست و اگر برای نمایش کسی برود، باید پیشنهاد خود را به کمیسیون امنیتی تحویل بدهد تا آن ها را انتقال دهند.
در ولایت غور ٣٠ تن برای به دست آوردن شش کرسی ولسی جرکه، در برابر هم رقابت می کنند و از این میان، پنج زن  برای رسیدن به دو کرسی باهم رقابت می کنند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.