شهر کندز (پژواک، ١٠ ميزان ٩٧): برخى از نامزدان ولسى جرگه در کندز، از تهدیدات رای دهندگان از سوی افراد زورمند مربوط به برخی کاندیدان، نبود مصئونیت مبارزات انتخاباتی، عدم رسیدگی به شکایت های قبلی آنان و افزایش محافظان برخی کاندیداها نسبت به دیگران شکایت میکنند.
برای ٩ کرسی ولسى جرگه از ولایت کندز، ٩٠ تن نامزد شده اند که از این میان، ١١ تن آنها  زنان مى باشند .
 شمارى ازاين نامزدان انتخابات، امروز از بهر گفتگوى مستقیم با مقامات محلی به دفتر والی تجمع کرده بودند.
ذبیح الله مجیدی کاندید ولسى جرگه از کندز گفت حکومت تعهداتى را که برای تامین امنیت و برگزارى انتخابات شفاف به آنان سپرده،  تاکنون عملی نشده و روز به روز مشکلات امنیتی دراين ولايت در حال گسترش است.
او افزود: "دیده میشود که حکومت هیچ پلان امنیتی ندارد و اگر وضعیت به همین گونه باشد، وضعیت امنیتی بدتر شده میرود که در این صورت، انتخابات شفاف برگزار نخواهد شد."
میرویس احمدزی نامزد دیگرانتخابات گفت نامزدان با چالش های جدى ازجمله تهديدات درجريان  کمپاین انتخاباتى روبرو اند.
وى افزود: "هواداران ما از سوی تفنگداران کاندیدای دیگر تهدید میشوند، مصئونیت برای پیکارهای انتخابات وجود ندارد؛ اگر حکومت پلان درست امنیتی روی دست نگیرد، مردم از انتخابات دلسرد میشود و آماده به رای دادن نخواهد شد."
به گفتۀ موصوف، بعضى از کانديدان از ١٠ تا ١٥ محافظ را با خود مى گردانند که نظم شهر را نيز برهم زده اند.
اما رسول عمر رئیس کمیسیون مستقل انتخابات کندز گفت چهار مورد تخطی برای آنان رسیده بود که به ارگان های قضایی فرستاده شده و از کاندیدا میخواهند شکایت های شانرا همراه با اسناد و مدارک، به آنان و یا کمیسیون شکایات بفرستند تا رسیدگی شود.
از سوى ديگر، عبدالجبار نعیمی والی کندز گفت مطابق به قوانین نافذۀ کشور، حکومت مصمم بر راه اندازی یک انتخابات شفاف است و به هیچ کس اجازه نمیدهد که این پروسه ملی را زیر سوال و یا هم در انتخابات تخطی صورت گیرد.
او گفت: "ما کوشش میکنیم انتخابات را در ولایت کندز به شکل اساسی و نیکنامی سپری کنیم و به هیچ کس اجازه نمیدهیم که در پروسه ملی مداخله کند و با تمام قوت با نیروهای امنیتی افغان کوشش میکنیم که امنیت انتخابات را تامین کنیم.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.