هرات(پژواک،۲۵سنبله۹۷): برخی جوانان و نامزدان انتخابات ولسى جرگه در هرات می گویند که شماری از افراد و احزاب سیاسی، به خاطر خواسته های حزبی شان تلاش دارند روند انتخابات را با چالش مواجه سازند و آن را گروگان بگیرند.
ده ها تن ازجوانان هراتى که شمارى از نامزدان انتخابات ولسى جرگه نيز آنان را همراهى ميکردند،  امروز دريک گردهمایی در شهر هرات تاکید کردند که اجازه نخواهند داد تا در انتخابات پیش رو به رای شان بازی شود و آلۀ دست برخی گروه ها قرار بگیرند.
معترضين ازحکومت و تمام احزاب سیاسی می خواهند تا به روند انتخابات مداخله نکنند و کمیسیون مستقل انتخابات نیز استقلالیت داشته باشد.
میرشهیر کریم زاده یکی از برگزار کنندگان این همایش، به آژانس خبری پژواک گفت که هدف از راه اندازی این همایش، جلوگیری از گروگانگیری پروسۀ انتخابات از سوی احزاب و برخی حلقات می باشد.
وی افزود: "ما نمیخواهیم که افراد سیاسی و احزاب، پروسه انتخابات را به گروگان بگیرند و ما دربرابر شان ایستاده گی می کنیم."
ضیاء گل امینی یک تن از جوانان هرات دراین همایش گفت: "خواست من از احزاب سیاسی این است که اوضاع کشور را بدتر نسازند و انتخابات ولسى جرگه و کمیسیون مستقل انتخابات را به چالش نکشانند."
آنان هشدار میدهند که اگر این بار انتخابات پارلمانی با مداخلۀ زورمندان، احزاب سیاسی و حکومت به تعویق بیفتد، انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورای ولایتی برای مردم مشروعیت نخواهد داشت.
ازسويی هم شماری ازنامزدان انتخابات پارلمانی درهرات نیز برشفافیت انتخابات پیش رو تاکید نموده اند و از کمیسیون مستقل انتخابات می خواهند تا استقلالیت خویش را حفظ نماید و تحت بازی سیاسی و فشار افراد، گروه ها و احزاب سیاسی قرار نگیرد.
سید عظیم کبرزانی از نامزدان انتخابات پارلمانی دراین همایش گفت: "احتمال می رود افرادی در روند انتخابات مداخله کنند؛ اما فکر می کنم که درانتخابات پیش رو، جامعه جهانی مداخله کند؛ چون جامعه جهانی هم نمیخواهد تجربه تلخ گذشته را تکرار کند."
سوسن بهبود زاده یکی دیگر از نامزدان انتخابات پارلمانی گفت که درشرایط کنونی، یک تعداد ازشخصیت های جهانی وقدرتمند ازروند انتخابات سوء استفاده می کنند و یک تعداد افراد را به گونه مستقل نامزد معرفی کرده اند؛ درحالیکه آن فرد به خواست يک شخص و یا حزب معرفی شده که این یک خطر بزرگ برای نامزدان مستقل و مردمی می باشد."
اعتراض این جوانان و نامزدان پارلمان درحالی صورت می گیرد که روز گذشته، شماری از هواداران ائتلاف بزرگ افغانستان در مقابل کمیسیون ولایتی انتخابات در هرات خیمه تحصن برپا کردند و خواهان شفافیت در انتخابات پیش رو شده اند.
به دنبال این اعتراض و برپا کردن خیمه تحصن هواداران ایتلاف ملی،  امین الله امرخیل قوماندان امنیه هرات، امروز يکشنبه تاکید کرد که هیچ چالشى درروند انتخابات در هرات وجود ندارد و بنابراین، اجازه بسته شدن آن را به هیچ کس نمی دهد.
هشدار قوماندان امنیه هرات پس از آن است که هواداران ائتلاف بزرگ ملی، درشماری از ولایت ها دروازه کمیسیون انتخابات را بسته اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.