په اچين کې د حاجي ظاهر او داعش وسله والو له یو بل نه سرونه پرې کړي

جلال آباد(پژواک،٦ جدى ٩٤): ولسوال اچين ننگرهار ميگويد که در جريان درگيرى ميان افراد مسلح حاجى عبدالظاهر قدير معاون اول ولسى جرگه و گروه داعش، چهار داعشى و چهار تن از قيام کنندگان سربريده شده اند.
صدها فرد مسلح ظاهر قدير، يک ماه قبل از عمليات نيروهاى حکومتى در منطقۀ "کهى"، مرکز خود را زير نام قيام کنندگان عليه داعش ايجاد کردند.
حاجى غالب ولسوال اچين، به تاريخ(٦جدى) به آژانس خبرى پژواک گفت که ناوقت ديروز، درگيرى ميان اين دو گروه در منطقۀ "زوړ ده سړک" اين ولسوالى صورت گرفته که طى آن، پنج داعشى به دست قيام کنندگان و چهار قيام کننده از سوى داعشى ها اسير شده بودند.
ولسوال افزود: "افراد مسلح داعش، بعد از جنگ، سرمليشه هاى حاجى ظاهر را بريده اند؛ در واکنش به آن، افراد ظاهر نيز چهار داعشى را سربريده و يک تن آنها را اسير گرفته اند. داعشى هاى کشته شده شامل يک باشندۀ تيرا و سه باشندۀ اورکزى ميباشند."
غالب افزود: "مليشه هاى حاجى ظاهر، چهار جسد سربريده شدۀ داعشى ها را در مقابل مواضع قرارگاه خود در اچين مانده اند، تا مردم در جريان رفت و آمد، آن ها را ببينند."
ولسوال، اين رويداد را تقبيح کرده و گفت که افراد مسلح حاجى ظاهر، بايد اين افراد را به حکومت تسليم ميکردند.
يک منبع حکومتى در ولايت ننگرهار، به پژواک گفت که افراد مسلح حاجى ظاهر، ناوقت روز گذشته، براى پايين کردن بيرق هاى داعش، به اين منطقه رفته بودند که با هم درگير شدند.
منبع افزود که هردو جانب، کشته شدن اين عده افراد مسلح خود را تاييد کرده اند.
  عطاءالله خوگيانى سخنگوى والى ننگرهار، درگيرى ميان افراد مسلح داعش و حاجى ظاهر در ولسوالى اچين را تاييد کرد؛ اما گفت که تحقيقات در مورد چگونگى رويداد آغاز شده است.
معاون اول ولسى جرگه و افراد مسلح داعش، تاکنون در اين مورد به رسانه ها چيزى نگفته اند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.