قوماندان امنيۀ غورماچ اسير طالبان شد

میمنه(پژواک،٢٧ميزان٩۴): يک منبع محلى ولسوالى غورماچ ميگويد که طالبان، قوماندان امنيۀ  ولسوالى را با شمارى از پوليس ها اسير نموده اند.
اين منبع که نخواست اسمش ذکرشود، به آژانس خبرى پژواک گفت که سمونمل عبدالمجيدگليم بافى قوماندان امنيۀ غورماچ، بعدازظهر امروز اسير شده، طالبان دستانش را بسته کرده و دريک موتر سراچه به طرف ولسوالى بُردند.
داکتر نقيب الله فايق عضو ولسى جرگه ونمايندۀ فارياب  در صفحۀ فيسبوک خود نيز نوشته است که برخى پوليس هايى که در سه پوسته امنيتى در غورماچ محاصره بودند، پس از روز ها مقاومت کشته شده و قوماندان امنيه با ده ها پوليس ديگر اسير طالبان گرديده اند.
مسوولان امنيتى فارياب، تاحال  دراين مورد چيزى نگفته اند.
قوماندان امنيۀ غورماچ، دقايقى قبل از اسير شدنش به پژواک گفته بود که دوپوسته سقوط کرده و همه پوليس ها کشته شدند و وى با تعدادى از پوليس ها در  پوسته سومى به سر مى برند.
گليم بافى با نگرانى افزوده بود: "وضعيت خراب است، پنج دقيقه اگر طياره و کوماندو نرسيد، جنازه مارا هم ببرن."
جنرال شيرين شاه کوهبندى قوماندان لواى اول قول اردوى ٢٠٩ شاهين، دقايقى بعد از سخنان گليم بافى گفته بود که بلادرنگ طياره را براى انتقال وى به غورماچ روان ميکنند.
سيدعبدالباقى هاشمى رييس شوراى ولايتى فارياب گفت: "قوماندان امنيۀ غورماچ  با پوليس ها سه روز محاصره بودند، ما فريادزديم با مقامات درتماس  شديم که اززمين ويا هوا براى نجات شان کمک فرستاده شود؛ اما توجه نکردند."
به گفتۀ وى، درحاليکه قوماندان قول اردوى٢٠٩ شاهين،  نمايندگان وزارت هاى دفاع وداخله و رياست عمومى امنيت ملى، بخاطر بررسى اوضاع امنيتى از يک هفته بدينسو در فارياب حضور دارند؛ اما در نجات نيروهاى محاصره شده اقدامى نشده است.
هاشمى گفت: "اين کار دولت است که  قصداً ميکند، اين دست ستون پنجم است که درسقوط غورماچ و کمک نرساندن به کسانى که دربرابر طالبان مقاومت ميکنند، دخيل هستند."
طالبان دوشب قبل مرکز ولسوالى غورماچ را تصرف نموده و نيروهاى امنيتى به شمول اردوى ملى درتپه هاى اطراف آن مستقر هستند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.