در حمايت از نيروهاى امنيتى در سرپل گردهمايى صورت گرفت

سرپل (پژواک، ١٥ میزان ٩٤): هزارن تن در ولايت سرپل، به حمايت از نيروهاى امنيتى کشور گردهم آمده و درحالى راه پيمايى نمودند که صدها تن آنها سلاح نيز با خود داشتند.
در اين همايش و راه پيمايى، حدود شش هزار تن از اقشار مختلف سرپل شرکت نموده بودند. آنها به حمايت از نيروهاى امنيتى و بر ضد مخالفين مسلح دولت شعار می‌دادند.
محمد عظیم قویاش نماينده مردم سرپل در مشرانو جرگه، در اين گردهمايى گفت: "ما طالبان را برادر خطاب نمی­کنیم، از داخلی تا خارجی همه غلامان حلقه به گوش پاکستان جنایتکاراند."
اين در حالى است که حامد کرزى رييس جمهور پيشين کشور، بارها طالبان مسلح را برادر خطاب نموده و محمداشرف غنى رييس جمهور کنونى، آنان را مخالفان سياسى خوانده است.
قوياش گفت: "ما همه درکنار نیروهای امنیتی خود با توان و قدرت ایستادگی می­کنیم و تا آخرین قطره خون خود از وطن و ناموس خود دفاع خواهیم کرد."
محمد حسین مجاهد زاده عضو شورای ولایتی سرپل نیز درسخنرانی خود در این گردهمایی، طالبان مسلح را افراد "جاهل، نادان، فرصت طلب، اجنبی وغلامان خارجی" خطاب نموده به مردم سرپل اطمینان داد که نمایندگان شان درکنار نیروهای امنیتی ایستادگی خواهند نمود.
همچنان مولوی نقیب الله رییس کميته صلح و شوراى علماى اين ولايت، با انتقاد از عملکرد حکومت گفت که رييس جمهورغنى، با سقوط ولسوالى کوهستانات سرپل و کشتار مردم در کندز تنها ابراز تاسف کرده است.
اين در حالى است که رييس جمهور، براى بررسى سقوط شهر کندز به دست مخالفان مسلح، سه کميسيون گماشته و گفته است که اين موضوع را با جديت تعقيب می‌کند.
عبدالجبار حقیبن سرپرست ولایت سرپل، در گردهمايى امروز از حمايت مردم از نيروهاى امنيتى تشکر نموده اطمينان داد که حکومت محلی، درکنار نیروهای امنیتی بخاطر تامین امنیت ایستادگی می‌کند.
 وى گفت: "حکومت به طالبان اجیر، مجال آن را نخواهد داد تا دراین ولایت ناامنی را ایجاد کند."
حسیب الله قریشی قوماندان لوای امن نظم عامه زون شمال و مل پاسوال محمد آصف جبار خیل قوماندان امنیه سرپل، در اين همايش به مردم سرپل اطمينان دادند که تا آخرین قطره خون بخاطر تامين امنیت سرپل تلاش می‌کنند.
 آنها ازمردم سرپل خواستند که از تبلیغات منفی دشمن فریب نخورند.
در بين مظاهره کننده هاى امروز، حدود ٥٠٠ تن با خود سلاح هايى چون کلاشنکوف، تفنگچه، انواع تفنگ ها و شمشير داشتند.
يک تن از اين افراد بنام محمداشرف گفت: "من به خاطرى سلاح گرفتيم که از نواميس و وطن خود دفاع نمايم. اگر دولت اجازده دهد، در کنار نيروهاى دولتى در خط مقدم جبهه به جنگ مى روم."
اين درحالى است که ولسوالى کوهستانات، در اوايل هفته جارى به دست مخالفان مسلح دولت سقوط کرد و در شب ١٣ ميزان، مخالفان مسلح بر برخى پوسته هاى امنيتى در مربوطات مرکز اين ولايت نيز حمله نموده بودند.
اين وضعيت، باشندگان سرپل را نگران کرده بود و يک تعداد آنها از ترس ناامنى، شهر سرپل را ترک کرده اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.