Pakistan border guards constructing facilities in Paktia

گرديز(پژواک، ١٩ سنبله ٩٤): مقامات امنيتى ولايت پکتيا ميگويند که عمليات وسيع عليه طالبان مسلح را در  ولسوالى دند پتان آغاز نموده اند.
طالبان مسلح، چند روز قبل  بر پوسته هاى امنيتى ولسوالى سرحدى دند پتان حمله نموده، چند پوسته را در تصرف خود  آورده اند و جنگ هنوز هم جريان دارد.
 مل پاسوال عبدالبصير خپلواک، قوماندان زون سرحدى نمبر دوم در جنوب شرق  به تاريخ(١٩ سنبله) به آژانس خبرى پژواک گفت که نيروهاى اردوى ملى، کوماندو  و پوليس سرحدى عمليات مشترک در  منطقه آغاز نموده، تا پوسته هاى مذکور  دوباره از  تصرف مخالفين مسلح خارج سازد.
 موصوف ميگويد که در اين جنگ بيش از هفتاد فرد مسلح کشته شده  و ٣٥ تن ديگر جراحت برداشته است. همچنان پنج پوليس سرحدى به شمول يک قوماندان کشته شده و تا ده تن ديگر جراحت برداشته است.
خپلواک ميگويد که در اين جنگ پنج صد طالبان و بيش هزار  مليشه پاکستانى اشتراک کرده و نيروهاى ميلشۀ ديگر نيز به سوى منطقه حرکت کرده  است.
 وى ميگويد، آنها شمارى از پوسته ها را بخاطرى رها کرده که  افراد و  اسلحۀ طرف مقابل زياد بوده؛ اما پوسته هاى مذکور در عمليات تازه از مليشه هاى پاکستانى پس خواهد گرفت.
تاج محمد منگل عضو شوراى ولايتى پکتيا ميگويد ، پوسته هاى که به دست افراد مسلح سقوط کرده، مليشه پاکستانى در  آن جاگزين شده و پرچم هاى خود را بر آن بر آفراشته اند.
موصوف ميگويد مليشه هاى  پاکستانى در پوسته هاى گرفته شده از نيروهاى افغان، به اعمار تاسيسات آغاز نموده اند.
از سوى ديگر، يک منبع نيروهاى امينتى  در منطقۀ سرحدى ، بدون ذکر اسمش ميگويد که  نيروهاى پاکستانى، پوسته هاى سرحدى منطقۀ دند پتان  را از   منطقۀ تل هدف قرار ميدهند.
وى ميگويد که مراکز بزرگ نظامى و آموزشى نيروهاى پاکستانى در منطقۀ تل موقعيت دارد؛ اما طالبان مسلح، در ادعاهاى مختلف خود گفته اند که  تا پنج پوسته را سقوط داده و تعداد زياد از نيروهاى افغان را کشته و جنگ هنوز  هم ادامه دارد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.