عروسى دسته جمعى ١٤٠ زوج در سمنگان برگزار شد

ايبک (پژواک، ٢٦ اسد ٩٤): جشن عروسی دسته جمعی ١٤٠ زوج جوان به کمک برخى باشندگان اين ولايت، درهوتل قصر الماس شهر ايبک مرکز ولايت سمنگان برگزار گرديد.
حاجی عبدالقدوس باشنده شهر ايبک مرکز اين ولايت، به آژانس خبرى پژواک گفت که مصارف این جشن را ٣٤ تن ازباشندگان سمنگان که درحال حاضر درخارج از کشور به سر می‌برند، پرداخت کرده اند.
وی گفت که در این جشن عروسی، حدود شش هزار تن از خويشاوندان دامادان و عروسان و برخى ديگر از باشندگان اين ولايت شرکت کرده بودند.
مولوی عبدالجبار یک تن از علمای دينى در اين مراسم سخنرانى نموده، برگزاری چنین محافل را مطابق به احکام دین اسلام خواند و از مردم خواست تا مراسم عروسی را مطابق به شريعت اسلامى برگزار کنند و ازعروسی های پرمصرف بپرهیزند.
محمد هاشم سروری عضو شورای ولایتی سمنگان و ریيس کميسیون برگزاری این مراسم گفت که ١٤٠ زوج يادشده، جوانانى است که به دليل مشکلات اقتصادى شان قادر به برگزارى مراسم عروسى نبودند.
وى گفت که اين ١٤٠ زوج، باشندگان مناطق مختلف مرکز ولایت و ولسوالی های حضرت سلطان، خرم سارباغ، فیروز نخچیر، دره صوف بالا، روی دوآب و دره صوف پايین اين ولايت می‌باشند.
موصوف خاطرنشان کرد که برعلاوۀ پرداخت مصارف برگزارى اين مراسم، براى هر جفت (داماد و عروس) يک جوره کالا و ده هزار افغانى پول نقد نیز داده شده است.
به اساس معلومات او، مجموع مصارف اين مراسم، با تحايف يادشده به ٨٠ هزار دالر امريکايى رسيده است.
سردارمحمد ٣١ ساله باشنده قریه غازی مرد ولسوالی خرم سارباغ و يک تن از دامادان، به نمايندگى از ساير دامادان اشتراک کننده در اين مراسم، از کمک باشندگان سمنگان براى برگزارى اين مراسم اظهار سپاس و خرسندى نمود.
وى گفت: "سه سال قبل شيرینی خوری کردم و دراین مدت سه سال، خودم همراه پدر و یک برادرم دهقانی نموده  ٣٥٠ هزار افغانی مهر خانم خود را پرداختم؛ اما نتوانستم دراین مدت به نسبت نداشتن پول محفل عروسی را برگزار کنم."
 این در حالی است که جشن عروسی دسته جمعی ٣٢ زوج جوان؛ براى اولين بار در شهر ايبک مرکز ولايت سمنگان، در هفدهم اسد سال روان برگزار گرديد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.