"بيگانگان نمى خواهند که نيروهاى امنيتى، مسلکى تربيه شوند"

زرنج (پژواک،۱۹ اسد۹۴): صدها تن از مردم، جنازۀ دو محصل اکادمى پوليس را که در حملۀ انتحارى کابل کشته شده اند، در ولايت نيمروز مشايعت کرده گفتند که اين محصلين درسنگر نه، بلکه در محل درس قربانى شدند.
درحملۀ انتحارى که سه شب قبل درمقابل دروازۀ مرکزاکادمى پوليس درشهرکابل رُخ داد، وزارت داخله گفته است که دراين رويداد، بیش از چهل تن از محصلین و افراد ملکی  کشته و زخمی شده اند؛ اما برخى منابع ديگر، از جان باختن ٣٠ محصل اکادمى و جراحت ٣٧ تن ديگر خبرداده بودند.
 طالبان مسووليت آن را به دوش گرفتند.
جسداين محصلين که برادرزاده و خسربرۀ نجيب الله ناصر مشاور رييس جمهور در امور سرحدات بودند، امروز به شهرزرنج مرکز نيمروز درحالى منتقل شد که صدها تن جنازه هاى آنها را از ميدان هوايى تا داخل شهر مشايعت نمودند.
مشاور رييس جمهور درامور سرحدات كه در مراسم تشيع اين جنازه ها اشتراک داشت، گفت که اين رويداد، كار دشمنان مردم افغانستان است و دولت بايد عاملان آن را به پنجۀ قانون بسپارد.
وى تصريح کرد: "ما فرزندان خود را براى دفاع از وطن و مردم دراکادمى پوليس شامل نموديم؛ البته قسمت همين بود كه در سنگر داغ نه، بلکه در محل درس جان خود را از دست بدهند."
عبد القدوس زورى، ماماى اين محصلين گفت که اين يک جنايت دردناک است كه جوانان از مناطق مختلف کشوربخاطر درس و تعليم به کابل ميروند، ولى توسط دشمنان مردم هر روز به خاک و خون كشانيده مى شوند.
زورى علاوه نمود: "خارجى ها نمى گذارند كه وطن ما آرام شود، مخالفان مسلح بيايند با مردم خود دوش به دوش در بازسازى و عمران وطن خدمت كنند."
محمد نادر نماينده مردم نيمروز درمشرانوجرگه نيز گفت که بيگانگان نمى خواهند که نيروهاى امنيتى، مسلکى تربيه شوند.
اين سناتور افزود: "اين جنايت بزرگ را  ملت نخواهد بخشيد و اميد ما و مردم اين است كه رهبران حكومت وحدت ملى، به خود بيايند و در فكر تامين امنيت مردم باشند."
گفتنى است که يک انفجار بى سابقه و مهيب، شب جمعه گذشته در ساحۀ شاه شهيد و انفجار ديگرى درمنطقۀ قصبۀ شهر کابل نيز به وقوع پيوست که در هر دو رويداد بيش از ٣٠ تن جان باختند و حدود ۵٠٠ تن دیگر جراحت برداشتند. اکثر قربانيان مردم ملکى بودند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.