Takhar insecurity linked to lack of coordination: PC

تالقان (پژواک، ١٥ اسد ٩٤): رييس شوراى ولايتى تخار ميگويد که از اثر عدم موجوديت هماهنگى ميان مسوولين محلى، سطح نا امنى در اين ولايت بلند رفته است.
تخار قبلاً از جمله ولايات با امن به حساب ميرفت، اما در اين اواخر فعاليت هاى مخالفين مسلح در هفت ولسوالى اين ولايت افزايش يافته است.
عصمت الله قربانى رييس شوراى ولايتى تخار امروز (١٥ اسد) در يک مصاحبۀ اختصاصى به آژانس خبرى پژواک گفت که در اين ولايت هماهنگى لازم ميان مسوولين محلى وجود ندارد.
وى گفت: "همين نبود هماهنگى در تخار سبب نا امنى شده است."
قربانى ميگويد که مقامات حکومتى نيز بخاطر تامين  امنيت در اين ولايت ارادۀ قوى ندارند.
په گفتۀ وى، حکومت ستراتيژى مشخص براى از بين بردن مخالفين مسلح ندارد و وقتى که برخى مناطق از سوى مخالفين تسخير ميشود، حکومت براى پس گيرى آن نيز تلاش نمى کند.
وى افزود: "نا امن ساختن و تمديد جنگها به شمال پروژۀ بزرگى است که دستهاى قوى در عقب آن قرار دارد، آنها ميخواهند که با گل آلود ساختن آب ماهى دلخوا بگيرد و اين که چرا عليه آن مبارزۀ صادقانه صورت نمى گيرد، پاسخ اين است که حکومت مرکزى ستراتيژى مشخص عليه دشمن ندارد."
قربانى ميگويد، اکثر جوانان بى کار هستند و طالبان نيز از فرصت استفاده کرده و هر روز شمارى از جوانان را به صفوف خود جذب ميکنند.
وى گفت که نماينده گان شوراى ولايتى بايد به مردم کار کنند تا سطح مشکلات در کشور کاهش يابد.
قربانى در پاسخ يک سوال گفت: "اگر در ولايات شورا هاى ولايتى وجود نداشته باشند، حکومت محلى و زورمندان چيزى را که بخواهند آن را انجام ميدهند، کسى در مورد آن پرسان نمى کند، ما بر تطبيق درست، شفافيت و کيفيت پروژه ها تاکييد ميکنيم، اجازه نمى دهيم که کسى پيسه بگيره و حق مردم ضايع شود."
وى همچنان موجوديت فساد ادارى گسترده را تاييد کرده گفت که بخاطر از بين بردن فساد دست با هم داده عليه آن بطور مشترک مبارزه صورت گيرد.
وى افزود: " هره روز از پنجاه تا صد نفر پيش ام ميايد و در موارد مختلف مشکلات خود را برايم بيان ميکنند و ميگويند که اين اداره کار ام را انجام نمى دهد، آن اداره کار مه نمى کند و بخاطرى کار آنها را انجام نمى دهد که راه را براى فساد هموار کند، اما ما ميريم و مشکلات آنها را حل ميکنيم."
قربانى بدون ذکر نام کسى گفت که شمارى از ادارات اين ولايت از سوى زورمندان قبضه شده که از اثر آن مردم با مشکلات فراوان مواجه اند.
وى همچنان گفت، شوراى ولايتى تلاش مى ورزد تا منازعات که در بين مردم به ميان ميايد، در حل آن کوشا باشد.
کميسيون مستقل انتخابات، بتاريخ ٣ عقرب سال گذشته بعد از تاخير هفت ماهه نتايج اخير شوراهاى ولايتى را اعلان کرد، اما شوراها بخاطر بدست آوردن حق نظارت حدود يک ماه دروازه هاى دفاتر خود را بستند.
بعد از اعتراضات زياد، رييس جمهور اشرف عنى با صدور يک حکم؛ حق نظارت از سوى شوراهاى ولايتى بر ادارات محلى را امضا کرد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.