محمدي: د کوچيانو او هزاره وو  شخړه سياسي پروژه ګرځېدلې

ميدان شهر (پژواک، ٦ اسد ٩٤): مشاور حقوقى رييس جمهور ميگويد که منازعه ميان کوچى ها و مردم محل در ولايت ميدان وردک، به يک پروژۀ سياسى مبدل گرديده و در يک زمان مناسب، درين مورد معلومات را با ملت شريک خواهند ساخت.
عطاءالله خوگيانى سخنگوى والى ميدان وردک، امروز (٦اسد) به آژانس خبرى پژواک گفت که داکتر عبدالعلى محمدى مشاور حقوقى رييس جمهور، امروز وارد ميدان شهر شده بود و در نشستى اشتراک کرد که والى، اعضاى شوراى ولايتى، اعضاى ارگانهاى عدلى و قضايى، مسوولين ادارات امنيتى و متنفذين قومى اين ولايت اشتراک داشتند.
محمدى در سخنان خود تصريح کرد که منازعه ميان هزاره ها و کوچى ها، شکل پروژۀ سياسى را به خود اختيار کرده و شمارى از افراد، تاجران اصلى اين پروژه ميباشند.
موصوف افزود که در زمان مناسب، در مورد اين افراد سياسى که از اين منازعه يک پروژه سياسى ساخته اند، معلومات خود را با ملت شريک خواهد ساخت.
مشاور حقوقى رييس جمهور گفت که رييس جمهور، در مورد کار جدى خود را آغاز کرده تا به سطح کشور به اين منازعه ميان باشندگان محل و کوچى ها نقطۀ پايان بگذارد و در اين بخش، به کميته هاى مختلف وظيفه سپرده شده که در مورد تشخيص زمين، آسيبها و ديگر موارد اين قضيه، کارهاى خود را انجام دهد.
مشاور حقوقى رييس جمهور، به مسوولين و مردم ولايت ميدان وردک اطمينان داد که رييس جمهور ضمن موارد ديگر، از بخش هاى ديگر عدلى و قضايى نيز معلومات به دست آورده و موصوف در مورد جزئيات بيشتر اين سفر، به رييس جمهور معلومات خواهند داد.
حيات الله حيات والى ميدان وردک از رييس جمهور ابراز تشکر نمود که مشاور حقوقى خود را بخاطر بررسى و حل مشکلات عدلى و قضايى به اين ولايت فرستاده است.
وى افزود که در اين اواخر، کدام منازعۀ جديد ميان کوچى ها و باشندگان محل به ميان نيامده؛ اما از کميسيون هاى موظف ميخواهد که به امور خود ادامه دهد و به اين مشکلات، راه حل هاى اساسى را در نظر گيرد.
به گفتۀ والى، کمبود وکلاى مدافع بخاطر بررسى دوسيه ها، پيشبرد بررسى دوسيه بطور کُند، عدم فعاليت محاکم و څارنوالى در ولسوالى هايى که درآنجا همه امکانات برابراند و عدم فراهم شدن سهولتهاى اساسى به قاضيان و څارنوالان؛ از مشکلات عمدۀ اين ولايت در عرصۀ عدلى و قضايى ميباشد.
حيات افزود که همه امور دولت، بايد به هدف به دست آوردن اعتماد مردم صورت گيرد و ضرورى است که با حل مشکلات در عرصۀ عدلى و قضايى نيز اعتماد مردم را به دست بياورد.
مسعود شينزى معاون شوراى ولايتى اين ولايت در سخنان خود، ارگانهاى عدلى و قضايى اين ولايت را مورد انتقاد قرار داده افزود که در اين ادارات، مشکلات زياد ديده ميشود.
وى افزود که در اين ادارات، بعضى منشى ها و تيکه دارانى وجود دارند و از مردم در حال بررسى دوسيه هاى شان پيسه اخذ ميکنند.
موصوف از مشاور حقوقى رييس جمهور خواست که به زودى در ارگان هاى عدلى و قضايى اصلاحاتى را به وجود بياورد.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.