برخی باشندگان دایکندی: والی حزبی و تحمیلی نمی خواهیم

نیلی (پژواک، ٢٩ جوزا ٩٤): شماری از باشنده گان دایکندی در اعتراض به تقرر معصومه مرادی به حيث والی اين ولايت سرک میدان هوایی دايکندى و دروازه دفتر والى اين ولایت را مسدود کردند.
معصومه مرادى عضو حزب وحدت مردم افغانستان است، در بخش مديريت از پوهنتون پيام نور ايران سند ماسترى بدست آورده و از بخش مديريت و برنامه ريزى آموزشى پوهنتون فردوسى مشهد ايران سند ليسانس کسب کرده است.  
خانم مرادى در اوايل ماه جارى (جوزا) به اساس پيشنهاد اداره ارگان هاى محلى و منظورى رييس جمهور به حيث والى دايکندى تقرر يافت، اما با مخالفت برخى باشنده گان اين ولايت روبرو شد.
برخی مردم دایکندی از یک هفته به این سو با بر افراشتن خیمه تحصن در مقابل دفتر والى در مرکز اين ولايت اعتراض شان را نسبت تقرر معصومه مرادی به عنوان والی دایکندی بلند نموده اند.
همچنان امروز بيش از سه صد تن از باشنده گان اين ولايت نيز صبح امروز در اعتراض به تقرر مرادى به حيث والى با دادن شعارهای "ما والی حزبی، بی تجربه و تحمیلی نمی خواهیم" دست به تظاهرات در مرکز اين ولايت زدند.
محمد نور اکبری معاون حزب انسجام ملی، نصرالله صادقی زاده نیلی نماينده مردم دایکندی در ولسی جرگه، فاطمه اکبری عضو مشرانو جرگه و ریحانه آزاد نماينده مردم ارزگان در ولسی جرگه نیز در جمع این اعتراض کنندگان حضور داشتند.
علی خان یک تن از تظاهرات کننده گان به آژانس خبری پژواک گفت که حکومت مرکزی همواره با دید تبعیض و تعصب گونه به این ولایت می نگرد.
موصوف افزود: "مردم دایکندی در امنیت، معارف و پروسه های ملی همیشه حرف اول را زده اند و حکومت را حمایت کرده اند، اما اینک زمان آن فرا رسیده که حکومت دست مردم دایکندی را بگیرد و به این ولایت توجه کند که این ولایت پیشرفت کند، اما حالا به جای این انتظار والی حزبی و بی تجربه برای ما می فرستد."
وی گفت که والى تحميلى را هرگز نمى پذيرد.
 زهرا اعتراض کننده دیگر می‌گوید: " جمع شده ایم که اعتراض مردم را به گوش حکومت برسانیم، باید حکومت مرکزی صدای مردم را بشنود و یک فرد توانمند را برای دایکندی به حیث والی معرفی کند."
موصوف افزود، کسی که حزبی باشد و تجربه هم نداشته باشد در این ولایت کار کرده نمی تواند.
مظاهره کننده ها شنيده بودند که مرادى امروز از طريق ميدان هوايى وارد دايکندى مى شود. آنها تخم مرغ و بادنجان رومى را با خود برده بودند و مى خواستند که مرادى را با آن بزنند.
تا حال ( ٢:٣٠ ) بعد از ظهر نيز اعتراض کننده گان در جاده ميدان هوايى و دروازه دفتر والى اين ولايت حضور دارند و هشدار می‌دهند که به مرادى اجازه ورود به شهر نيلى مرکز اين ولايت داده نمى شود.   
اما معصومه مرادی والی جدید دایکندی به آژانس خبرى پژواک گفت که هنوز به دايکندى نرفته است.
او علاوه کرد : "هر کسی چه مردم و یا وکیل دایکندی باشد؛ هر گونه اعتراضی که دارند می توانند از راه های منطقی و گفتگو به حل این معضل بپردازند."
مرادی می‌گوید: "اگر سابقه والی بودن را ندارم، تجربه و تخصص لازم را در زمینه مدیریت دارم و با همین تخصص و تجربه با قاطعیت می توانم بگویم که توان و اراده برای خدمت رسانی به مردم را دارم."
موصوف خطاب به وکلاى معترض گفته است که هیچ کسی با تجربه مدیریت به دنیا نمی آید و وکلای که این موضوعات را برجسته می کنند خودشان نیز تجربه وکلات را نداشته اند و کم کم این تجربه را به دست آورده اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.