IEC finds no rigging evidence in Khost

 
خوست (پژواک، ٤ سرطان ٩٣ ): مسوولین دفتر کمیسیون شکایات انتخاباتی در خوست می گویند که در شمارش آرای ده فیصد دور دوم انتخابات ولایت خوست، ثابت شد که در این ولایت در انتخابات هیچ گونه تقلب صورت نگرفته است.
خان زاده افغانی رئیس کمیسیون یادشده، بتاریخ 4 سرطان در یک نشست خبری گفت که به اساس هدایت دفتر مرکزی، آرای هشت محل رأی دهی در ولایت خوست دوباره شمارش شد.
نامبرده افزود که در شمارش دوباره؛ تنها بیست رأی که به داکتر اشرف غنی استفاده شده بود، از سوی مامورین ضایع اعلام شده بود؛ اما حال رأی های این نامزد از سر جمع آوری گرديد.
خان زاده گفت که پس از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، 57 شکایت مختلف نزد آنها که آنها آن را به سه بخش تقسیم نموده اند، از سوی کمپاینران هردو نامزد ثبت شده بود.
نامبرده اضافه کرد که 37 شکایت بر علیه داکتر اشرف غنی بود، سه شکایت بالای کمپاینران داکتر عبدالله عبدالله، و متباقی آن بالای نیروهای امنیتی ثبت شده بود.
وى علاوه کرد که تمام شکایت های ثبت شده نزد آنها، بر اساس اسناد و شواهد نیست؛ بناءً به همین منظور این شکایات بالای پروسه انتخابات در ولایت خوست، تأثیرگذار نیست.
در این نشست بر علاوه ناظران داکتر اشرف غنی، ناظران فیفا و  جامعه مدنی شرکت نموده بودند؛ اما ناظران تیم داکتر عبدالله اشتراک نکرده بودند.
فیض الله غمخوار رئیس دارالانشای کمیسیون یادشده گفت که از ناظران تیم داکتر عبدالله هم دعوت شده بود، که آنها در جواب گفتند با هر دوکمیسیون انتخاباتی کدام روابط ندارند.
در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری؛ داکتر عبدالله گفته بود که در شماری از ولایات بخصوص ولایت خوست، نسبت به رأی دهندگان، شمار رأی ها زیاد بوده و تقلب گسترده صورت گرفته است.
در همین حال، احمد یوسف نورستانی ريیس کمیسیون انتخابات، در جواب داکتر عبدالله به خبرنگاران گفت که در ولایت خوست، 500 هزار نفر کارت رأی دهی اخذ کرده بودند.
 نورستانی خاطرنشان نمود که از جمله رقم یادشده 400 هزار نفر در دور دوم انتخابات در ولایت خوست  اشتراک کرده بودند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.