فيض آباد(پژواک،٢٤ جوزا ۹۳): مرد سالخورده اى که با قدخميده و دستان و سر لرزان در يک مرکز رايدهى در بدخشان راى داده، ميگويد که از زعيم آينده ميخواهد که صلح و امنيت را تامين کند.
مخدوم نعمت الله ٩٤ ساله، که با عصا راه ميرفت و به کمک نواسۀ جوانش فاصلۀ ٦٠٠ مترى را پياده تا مرکز رايدهى ليسۀ نسوان نمبر ١ شهر کهنۀ فيض آباد مرکز بدخشان پيموده، گفت که در دور اول انتخابات، راى داده و اين بار هم راى ميدهد.
از ريش سفيد و قامت خميده، ضعف و ناتوانى وجودش هويدا بود؛ اما وى مانند جوانان احساس داشت و ميگفت که به خاطر سرنوشت خود و اولاد وطن راى ميدهد.
هنگامى که اين موسفيد وارد مرکز رايدهى شد، ده ها تن که صف بسته بودند، به وى احترام کرده و گذاشتند که بدون نوبت به پاى صندوق راى برود.
يکى از ناظمين، به مردم ميگفت که راى سرى است و نبايد بگويند که به کى راى ميدهند.
اما اين پير مرد؛ درحاليکه دستان و سرش ميلرزيد و به کمک عصا به سوى صندوق راى رفت، بعد از برگشت، گفت: "راى دادن حقم اس و آزادانه ميگويم که به داکتر عبدالله راى داده ام."
وى که چشمانش کم بين بود، انگشت رنگ شدۀ خود را نشان داده، از ديگران نيز خواست که مسووليت خود بدانند و دراين پروسۀ ملى شرکت کنند.
مخدوم نعمت الله گفت که براى خود چيزى نمى خواهد، همينکه صلح و امنيت تامين شود، وى نيز آرام خواهد بود.
اين مرد سالخورده از زعيم آيندۀ کشور خواست که در کنار تامين امنيت، زمينۀ کار را براى جوانان فراهم کند؛ چرا که همين جوانان سرنوشت وطن را رقم ميزنند.
وى گفت: "من از گذر کفش دوزى، در آفتاب سوزان و پياده با عصاى خود به مرکز رايدهى آمده ام و ميخواهم که مسووليت خود را در برابر دين و وطن خود ادا نمايم."
مخدوم نعمت الله که ١٠ اولاد و نواسه و کواسه هاى قد و نيم قد دارد، قبلاً در ولسوالى يفتل پايين بدخشان پيشۀ دهقانى داشت و از چند سال بدينسو، به شهر کهنۀ فيض آباد آمده و در مسجد محل امامت ميکند.
اين عالم دينى بعد از راى دادن، درحاليکه در چشمان کمبينش، برق خوشى مى درخشيد، با اتکا به عصا و کمک نواسه اش، دوباره در آفتاب سوزان پياده به سوى منزلش حرکت کرد.
در انتخابات ١٦ حمل، صوفی حضرت قُل ۹۰ ساله باشنده منطقه بولک اول شهركندز، باوجود مريضى مزمن و پيمودن هشت کيلو متر فاصله نيز راى داده و آرزو کرده بود که رئيس جمهور آينده در فکر سالمندان باشد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.