IEC staff blamed for massive rigging in Bamyan

باميان(پژواک،٢٤جوزا ٩٣): برخى از مامورين کميسيون انتخابات در ولايت باميان، متهم به رهنمايى مردم براى راى دادن به يک نامزد مشخص گرديدند.

راى دهندگان ميگويند که اين ماموين، در دو محل مردانه و زنانه در مرکز انتخاباتى منطقۀ لالاخيل شهر باميان، مردم را هدايت ميکنند که به کى راى بدهند.
در تصاويرى که از سوى خبرنگار آژانس پژواک برداشته شده، اين حرکت مامورين کميسيون ديده ميشود.
محمد على يکتن که ازين مرکز بيرون ميشد، گفت که مامورين کميسيون مى آمدند و ورق رايدهى را  نشان ميدادند و ميگفتند که در مقابل تصوير اين نامزد، تک مارک(نشانى) کنيد.
وى افزود: "يک مامور آمد و به من هم گفت که در مقابل اين کانديد نشانى کنم؛ مگر من توجه نکردم و به کانديد مورد نظر خودم راى دادم."
موصوف که فارغ صنف دوازدهم است، افزود که اين کار ماموران کميسيون، بخصوص کسانى را که بيسواد بوده و يا از انتخابات آگاهى ندارند، متردد ميسازد و مجبور ميشوند که به خواست آنها به نامزد مشخص راى بدهند.
اما عزيزاحمدرسولى رييس دفتر ولايتى کميسيون انتخابات در باميان گفت که تا حال، راپور تخلف و تقلب به آنها مواصلت نکرده و اگر چنين کارى در کدام سايت شده باشد، آنرا پيگيرى نموده و اقدام عاجل ميکنند.
وى افزود که همچنان ظهر امروز، اوراق رايدهى در محل زنانۀ کارته صلح باميان تمام شد و آنها به اسرع وقت، اوراق ريزرف را به آن محل فرستادند و ديگر مشکلى در قسمت کمبود اوراق رايدهى ديده نمى شود.
همچنان ماموران انتخاباتى، مانع دخول خبرنگاران و تهيۀ گزارش درمحلات رايدهى ليسۀ نسوان و مکتب کارته صلح شهر باميان نيز گرديده و دست اندرکاران رسانه ها، ابراز شک مينمايند که با چنين حرکاتى، امکان تقلب و تخلف وجود دارد.
شايان ذکر است که درانتخابات ١٦ حمل، شمارى از خانم ها تصوير يک نامزد شوراى ولايتى را با خود به ليسۀ نسوان مرکز باميان نيز آورده بودند که اين تصاوير، بعد از اعتراضات رايدهندگان و ناظرين، توسط مسوولان سايت پاره گرديد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.