فيض آباد، کندز (پژواک،٢٤ جوزا٩٣): حملات مسلحانه و انفجار ماين در ولايات بدخشان و کندز، شش کشته و ١٠ مجروح برجا گذاشته و باعث مسدودى پنج سايت انتخاباتى گرديده است.
لوى پاسوال فضل الدين عيار قوماندان امنيۀ بدخشان، به آژانس خبرى پژواک گفت که  صبح امروز، در حملۀ راکتى مخالفان مسلح در منطقۀ خرانداب ولسوالى جُرم؛ يک ساتنمن، جان باخته و يک محل رايدهى مسدود گرديده است.
وى افزود که عصر ديروز، يک ماين دربرابر دو موتر رينجرى که مواد حساس انتخاباتى را در ولسوالى وردوج انتقال ميداد، انفجار کرد که يک پوليس کشته شد و دو تن جراحت برداشت.
عيار علاوه کرد که مخالفان مسلح، ساعت  ٧ صبح امروز از قريۀ غرمى از سه نقطه بر محلات رايدهى در ولسوالى يمگان نيز فير نمودند که بر اثر آن، يک رايدهنده جراحت برداشته و سه سايت مسدود گرديده است.
موصوف علاوه کردکه مولوى عبدالعزيز عضو سابق ولسى جرگه و عضو حزب اسلامى به رهبرى حکمتيار با افرادش در ولسوالى کوهستان، مردم را در يک سايت انتخاباتى مجبور به راى دادن به نفع اشرف غنى احمدزى مينمودند که پوليس مداخله کرد و سايت را مسدود نمود و وى با افرادش فرار کرده است.
اما وى گفت که تلاش ميکنند اين مراکز را در هماهنگى با کميسيون ولايتى انتخابات، تا بعد از ظهر دوباره باز کنند.
قوماندان امنيه افزود که صبح امروز، مخالفان مسلح بريک مرکز انتخابات در قريۀ ترنگ ولسوالى وردوج حمله نمودند که بعداز نيم ساعت، بدون تلفات و خسارات اوضاع مهار شد، و مرکز رايدهى باز است.
منبع خاطرنشان کردکه ساعت ٩ صبح، فيرهاى پراکنده ماشيندار پيکا از سوى مخالفان بر دو مرکز رايدهى درولسوالى  يفتل پايان صورت گرفت و فيرها بعد از اقدام نيروهاى امنيتى متوقف شد و مردم به طور عادى راى ميدهند.
از سوى ديگر پولیس ولايت کندز، از کشته شدن چهار مخالف مسلح به شمول قارى عمر قوماندان آنها و زخمی شدن هفت تن دیگر طی درگیری در مرکز کندز، خبر داد.

سید سرور حسینی مسوول مطبوعات قوماندانی امنیه کندز، به پژواک گفت که اين تلفات و جراحات، در جريان حملۀ شام دیروز مخالفان مسلح بر یک مرکز رایدهی در ساحۀ حضرت سلطان به ميان آمده است.
وى افزود که حالا وضعیت در ساحه به حالت عادی برگشته و سایتى که مورد حمله قرار گرفته بود، به روی رای دهندگان باز است.
پروسۀ رایدهی در کندز، ساعت ۷ صبح امروز مانند سایر ولایات در فضای امن آغاز گردید و مسوولان اطمینان میدهند که این روند به خوبی پیش میرود

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.