پل علم (پژواک،۲۳جوزا ۹۳): قوماندانی امنیۀ لوگر، از بازداشت سه ماینگذار که قصد مختل ساختن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این ولایت را داشتند، خبر داد.
سمونیار شیر داوود زرین مدیر جنایی قوماندانی امنیۀ لوگر، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که اين سه تن، موظف شده بودند تا امروز و فردا در مناطق مختلف ولسوالى هاى خوشى و محمدآغه و مرکز این ولایت، ماین ها را جاسازى و منفجر نمايند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند.
وى  افزود که از سه تن يادشده، ٤٥ حلقه ماين  خود ساخت، یک میل دهشکه و سه میل کلاشنکوف نیز به دست آمده و یک تعداد ماین ها را جاسازی کرده بودند که فعلاً خنثی سازی آنها جریان دارد.
زرین به باشندگان این ولایت اطمینان داد که تدابیر شدید امنیتی براى انتخابات اتخاذ شده و هیچ نوع واقعۀ امنیتی رخ نخواهد داد.
در همین حال مل پاسوال عبدالحکیم اسحاق زی قوماندان امنیۀ این ولایت گفت که از جمله ٨٣ مرکز راى دهى پلان شده در اين ولايت، تنها سه مرکز در ولسوالی ازره و سه مرکز در ولسوالی بره کی برک بنابر تهدیدات امنیتی به روی رای دهندگان باز نخواهند شد.
وى گفت که مردم مى توانند بدون هیچ نوع ترس در این پروسه شرکت نموده و زعيم آيندۀ کشورشان را انتخاب کنند.
در همین حال، نعمت الله رییس کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت لوگر گفت که ٢٠ مرکز راى دهى در این ولایت، زیر تهدیدات امنیتی قرار دارد.
اما وى افزود که نیروهای امنیتی، از تامين امنيت مراکز راى دهى اطمينان کامل داده اند.
قرار است دور دوم انتخابات رياست رياست جمهورى، فردا (٢٤ جوزا) برگزار شود و در آن دو نامزد پیشتاز (داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی) رقابت کنند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.