Ahmadzai to launch development projects if elected

 
 نيلى،باميان(پژواک، ٢١جوزا ٩٣): اشرف غنی احمدزی، در جمع هزاران تن در ولايت دايکندى وعده نمود که دراين ولايت پوهنتون دولتى تاسيس نموده و ديپارتمنت فقه جعفری را در پوهنځى هاى شرعيات پوهنتون هاى کشور ايجاد ميکند.
اين نامزد رياست جمهورى، بعد از ظهر امروز در اجتماع شهر نيلى مرکز دايکندى گفت هرکسى که به فقه جعفرى به نظر پايين ببيند، خودش پايين است و هيچنوع تبعيض در مقابل فقه جعفرى قابل قبول نيست.
اشرف غنى، ساخت پوهنتون دولتى، تعمير مکاتب از طريق برنامۀ همبستگى ملى و سرکهاى ولسوالى هاى ولايت دايکندى را بخش ديگر برنامه هاى اساسى خود خوانده، افزود: "در ولايات محروم سهم دختران در پوهنتون هاى ملى را بيشتر نموده و سهم دختران دايکندى، در اولويت خواهد بود."
وى دراين گردهمايى که صدها زن نيز شرکت داشت، افزود که پلان شهرى جامع و معيارى را براى شهرک جديد نيلى تطبيق ميکند و اختلافات و مشکلاتى را که در مورد استملاک زمين شهرک از سالها بدينسو وجود دارد، حل ميکند.
رهبر تيم تحول و تداوم گفت که کار بازسازى ميدان هوايى نيلى را به پايۀ اکمال ميرساند، بند برق و شاهراه کابل- هرات را که تحت پروژۀ سرک گردن ديوار از دايکندى عبور ميکند، اعمار مينمايد.
سرک گردن دیوار که حدود ٧٠٠ کیلومتر طول دارد، از منطقۀ گردن دیوار ولسوالی حصۀ اول بهسود ولایت میدان وردک آغاز و از راه ولایات بامیان، دایکندی وغور به هرات وصل ميشود.
اين نامزد رياست جمهورى؛ مبارزه با فساد ادارى، حل مشکل کوچى ها، استخراج معادن، دادن پاسپورت ١٠ ساله به جوانانى که جهت کار به خارج از کشور ميروند و دفاع از حقوق افغانها در خارج را، از اولويت هاى ديگر خود عنوان کرد.  
احمد زى گفت: "با ديگر ممالک در بحث هستيم، پيش از آنکه قدرت بما برسد، شرايط مهاجرت اقتصادى و قانونى را براى جوانان فراهم کنيم."
 عبدالرشيد دوستم معاون اول اشرف غنى، دراين گردهمايى گفت که اگر ميخواهيد مفکوره عبدالعلى مزارى رهبر سابق حزب وحدت اسلامى را (که درآستانۀ به قدرت رسيدن طالبان در کابل کشته شد) به پيش ببريد، به تيم تحول و تداوم راى بدهيد،؛ زيرا اين تيم عدالت اجتماعى را که مفکورۀ مزارى بود، عملى مينمايد.
سرور دانش معاون دوم احمد زى نيز گفت که در تيم تحول و تداوم، تبعيض جاى ندارد و اين تيم متشکل از تمام اقوام است و از مردم خواست که به آنها راى بدهند.
گردهمايى هايى به حمايت از تيم تحول و تداوم در ولسوالى هاى ورث و پنجاب ولايت باميان نيز برگزار شد.
محمد سرور جوادی وکیل سابق مردم بامیان در ولسى جرگه و تحلیلگر مسایل سیاسی، درين گردهمايى ها از مردم خواست تا به تیم تحول وتداوم رای بدهند.
وی گفت که  پس از تحقیق و بررسی همه جانبه، یک هفته قبل حمایتش را از تیم تحول وتداوم اعلام نموده؛ زيرا اين تيم برنامه های مفیدی براى افغانستان دارد.
اين عضو سابق ولسى جرگه افزود که با تاسف در جریان کمپاینها در شبکه های اجتماعی اشخاص و افرادی با نامهای مستعار وجود داشت که از آدرس یک قوم به قوم دیگر فحش، ناسزا و دشنام میفرستادند وهدف آنان، فقط و فقط تخریب افغانستان است.
وی علاوه کرد: "یکی از این شبکه ها را در کابل بصورت مستند و با اسناد گیر آوردم که ده ها تن از طرف وزارت اطلاعات ایران گماشته شده بود و از طریق شبکه های اجتماعی، اختلاف انگیزی مینمود و در این رابطه اسناد نیز موجود است."
جوادی از مردم بامیان خواست که در تصامیم شان، آگاهانه تصمیم گرفته حد و مرز قومی شدن انتخابات را شکسته و به تيم تحول و تداوم راى بدهند.
همزمان با آخرین روز مبارزات انتخاباتی، تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمدزی اعلام کرد که مطابق با تصمیم کمیسیون انتخابات، حدود ٢٠٠ مرکز رای دهی که شامل حدود یک هزار محل رای دهی می شود، در روز رای دهی مسدود خواهد بود.
این تیم خاطر نشان کرده است که با مسدود بودن این تعداد محل رای دهی، بیش از نیم میلیون تن از مردم در سراسر کشور از حق رای دادن محروم خواهند ماند و باید کمیسیون انتخابات در این تصمیم خود تجدید نظر کند.
در اعلامیه تیم تحول و تداوم هشدار داده شده است چنان چه کمیسیون انتخابات در بازگشایی این محلات اقدام نکند، باید در برابر قانون و ملت جوابگو باشند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.