Bamyan Ulama urge people to participate in polls

 
باميان (پژواک، ١٣جوزا ٩٣): شوراى علماى بامیان، انتخابات را یک وجیبۀ دینی و ملی خوانده و از مردم خواسته است که در دور دوم انتخابات، بصورت وسیع شرکت نمايند.
در ابلاغيه اى که از سوى شوراى علماى باميان صادر گرديده، مردم تشويق شده است که در دور دوم انتخابات (٢٤ جوزا)، به پای صندوقهای رای به شکل پرشکوه حاضر شوند و امانت ملی را به اهلش بسپارند.
شوراى علماى بامیان، انتخابات را یک موضوع مهم و سرنوشت ساز خوانده، تاکید ميکند که در وضعیت فعلی کشور، انتخابات فوق العاده حساس و از جایگاه خاص برخوردار است.
جمعه خان مهدوی یکی از اعضای شوراى علماى بامیان، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين شورا پس از آن اقدام به پخش ابلاغيه نمود که مردم، یکمقدار نسبت به انتخابات کم انگیزه شده بودند و احتمال اشتراک نکردن مردم در انتخابات دور دوم میرفت.
وی علاوه کرد که شوراى علما در آخرین جلسه خود فیصله نمود تا نسبت به انتخابات، اداى تکلیف نموده و مردم را تشویق به اشتراک در انتخابات نمایند.
اين درحالى است که برخى مردم و فعالان مدنی باميان، مبارزات دور دوم انتخابات را کمرنگ خوانده، گفته بودند که تا حال براى  دور دوم، کمپاین وجود نداشته و بیشتر جای آنرا سکوت گرفته است.
به گفتۀ آنها، اين سکوت مردم را وا مى دارد که مانند دور اول انتخابات، در دور دوم کمتر شرکت نمايند.
براساس اعلام نتايج نهايى، انتخابات رياست جمهورى١٦ حمل به دور دوم رفته و درين دور، اشرف غنى احمدزى و داکتر عبدالله دو نامزد پيشتاز با هم رقابت ميکنند.
دفتر آیت الله محقق کابلی نيز بيانيه اى را در کابل و از طريق دفتر خود در باميان پخش نموده و طى آن، بر اشتراک همه مردم افغانستان در انتخابات تاکید نموده و از مردم خواسته است تا طبق تشخیص خودشان به نامزد شایسته رای بدهند.
محمد علی رجايی مدیر حوزه جامعة الاسلام واعضای اين دفتر در کابل، به پژواک گفت که انتخابات یک پروسه ملی است؛ از این رو آیت الله محقق کابلی که يکى ازعالمان برجستۀ اهل تشيع است، از مردم خواسته تا بدون دنبال کردن مسایل قومی، نژادی، سمتی و زبانی به پاى صندوق هاى راى بروند.
وى افزود که بیانیه اين عالم، تاثیرات خاص خودرا دارد و مردم تشویق میشوند تا در انتخابات مشارکت وسیع داشته باشند.
بیانیه وابلاغیه ها در مساجد ومراکز دینی و مذهبی باميان، بطور وسیع پخش گردیده و در بین مردم هم دست به دست میشود.
 مسوولان امنيتى باميان، از امنيت دور دوم انتخابات اطمينان داده، ميگويند که صرف يک محل در ولسوالى کهمرد در دور اول، تحت تهديد بالاى امنيتى قرار داشت؛ اما امنيت آن با پيوستن يک گروپ مخالفان مسلح تامين گرديده و در دور دوم، مشکل امنيتى جدى وجود نخواهد داشت.
 
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.