اشرف غنى: درجوزجان پوهنتون تحقيقاتى نفت و گاز مى سازم

 
شبرغان، جلال آباد (پژواک،١٢ جوزا٩٣): اشرف غنی احمد زی در اجتماع مردم جوزجان گفت که اگر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برنده شود؛ از منابع آبی، گاز و نیروی جوانان این ولایت استفاده خواهد کرد.
وى دراين گردهمايى که امروز با شرکت هزاران تن به شمول زنان در شهر شبرغان مرکز جوزجان برگزار شد، افزود که پوهنتونی را درين ولايت ایجاد خواهد کرد که در آن، پیرامون نفت و گاز تحقیقات صورت بگیرد و کارگران فنی و انجنیران در آن آموزش ببینند.
 جوزجان داراى منابع طبيعى نفت و گاز از جمله چاه هاى گازى بوده و مناطق خواجه گوگردک و جرقُدق شبرغان، شهرت بيشتر دارد.
اين نامزد انتخابات رياست جمهورى، برنامه کاری خود را در قبال خدمتگذاری به مردم شرح داده، علاوه کرد: "جوزجان یک ولایت سرشار از منابع گاز است و باید از این منابع استفادۀ اعظمى نماييم."
احمدزى گفت که از گاز، باید برق تولید شود و در قدم نخست، لين برق به جوزجان و ساير ولایت شمال و بعداً به کابل تمديد گردد.
وى افزود که آب دریای آمو، باید مهار شود و مردم در کشت و زراعت از آن استفاده نمایند. جوانان جوزجان دیگر نباید بیکار بمانند و برای آنها باید زمینۀ اشتغالزایی را فراهم نمود.
احمد ضیاء مسعود معاون داکتر زلمى رسول نامزد دور اول انتخابات رياست جمهورى که با تيم داکتر احمدزى پيوسته، دراين گردهمايى گفت که اگرمیخواهید یک کشور مرفه وآرام داشته باشید، از طرح و برنامه های تیم تحول و تداوم حمایت کنید تا دروازه های خوشی و سعادت به روی شما  گشایش یابد.
وی علاوه کرد: "افغانستان به امنیت ضرورت دارد، به عرضه خدمات، به تعلیم وتربیه و به یک ثبات سیاسی خوب ضرورت دارد؛ بنابراين مردم به یگانه تیمى که میتوانند باور داشته باشند، تیم تحول و تداوم به رهبری داکتر اشرف غنی احمدزی خواهد بود."
جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول اشرف غنی احمدزی نيز در صحبت هايش گفت که جوزجان، یک ولایتی کارگری و روشنفکرى است که در آن همه اقشار زیست دارند.
دوستم افزود: "مردم جوزجان دریشی کارگری دارند؛ اگر دریشی آنها و لباس شان کهنه اس، مگر مغزشان تازه اس."
وی که باشندۀ جوزجان است، افزود که مردم اين ولايت دل و مفکورۀ صاف دارند و ریا را نمیشاسند؛ اینها پشت موقف و مقام نمیگردند و آرزوی خدمت را از زعامت کشور دارند.
عبدالبشیر یکتن از باشندگان شهر شبرغان که درگردهمايى شرکت داشت، با حمايت از تيم تحول و تداوم گفت که در این تیم، وحدت ملی تامین است و در آن، نمایندگان از همه اقشار وجود دارد.
وى افزود که  شخصیت های  قوی سیاسی، در ترکیب این تیم شامل بوده و مردم را به آیندۀ کشور مطمئن ساخته است و طرح و برنامه های این تیم را، برای آینده کشور مفید وموثر میداند.
از سوى ديگر امروز ده ها تن از عالمان دينى در ولايت ننگرهار، از تيم تحول و تداوم حمايت کردند.
 عبدالسلام حقانى يکتن آنها گفت که آنها به خاطرى از اشرف غنى احمدزى پشتيبانى ميکنند که وى، يک شخص عالم و اقتصاد دان است.
 مولوى رحيم الله عابد عالم ديگر دينى، از تيم اصلاحات و همگرايى به رهبرى داکتر عبدالله انتقاد کرد که آنها از نماز استخاره منکر شده اند؛ بايد عالمان دينى درين مورد صحبت کنند و چنين اشخاص را بفهمانند که از سنت پيامبر صلى الله عليه و سلم منکر گرديده اند.
لال پاچا ازمون مشاور فرهنگى اشرف غنى احمدزى، به شرکت کنندگان گردهمايى گفت که احمدزى شخصى است که به تمام اصول و منافع ملى کشور متعهد بوده و در صورت پيروزى، راه عادلانه را مطابق خواست مشروع ملت، برخواهد گزيد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.