Elders want fraud-tainted officials fired

 
اسعدآباد (پژواک، ٤ جوزا ٩٣): علمای دینی و بزرگان قومى در ولایت کنر می گویند بخاطر جلوگیری از تقلب در دور دوم انتخابات، باید کارمندان کمیسیون های انتخاباتی که در دور اول در تقلب دست داشتند، از کار بر کنار شوند.
آنها می گویند که در دور نخست انتخابات، شماری از کارمندان کمیسیون های انتخاباتی، در تقلب دست داشتند و گمان می رود که این مشکل، در دور دوم نیز تکرار شود.
حاجی صالح مومند یکتن از بزرگان قومی کنر، به پژواک گفت بخاطر جلوگیری از تقلب در دور دوم انتخابات، باید کارمندان متقلب از وظایف شان بر کنار شوند.
مومند افزود: "اگر کارمندان کمیسیون انتخابات بخواهند هیچ کسی تقلب کرده نمی تواند."
مولوی فرمان الله یک عالم دینى در این ولایت گفت که از نظر اسلام، تقلب در انتخابات جرم است و باید از آن جلوگیری شود.
وی افزود: "پیشنهاد ما این است که متقلب و دزد افشا شود تا معلوم گردد که چرا این جرم را مرتکب شده اند؟ و باید به این افراد متقلب جزای سخت داده شود."
محمد ناصر یکتن از اهالی ولسوالی نرنگ گفت هر فردی که تقلب کرده است، باید گرفتار شود تا در دور دوم، این کار صورت نگیرد.
محمد ظاهر اکبری رييس کمیسیون انتخابات ولایت کنر گفت که آنعده از ناظمین را برکنار نموده اند که  شکایت از آن ها ثابت شده است.
اکبری، تعداد کارکنان برکنارشده را مشخص نکرد؛ اما یادآوری نمود که آنها را شامل ليست سیاه نموده اند و نمی توانند که بعد از این، در کمیسیون انتخابات اجرای وظیفه نمایند.
شجاع الملک جلاله والی کنر به پژواک گفت که برای دور دوم انتخابات، آمادگی خاص دارند.
وی افزود که برای برگزاری انتخابات، پلان مردمی را تهیه نموده اند که علما و بزرگان قومى، برعلاوۀ آگاهی عامه، از انتخابات نظارت نمایند.
والی افزود مراکزى که در دور اول انتخابات مسدود بود، در دور دوم آنها را فعال می نمایند.
در دور اول انتخابات در ولایت کنر، ٩١ مرکز رأی دهی فعال بود، به گفتۀ مقامات در آن ولایت، در دور دم این مراکز به ٩٤ مرکز افزایش می يابد.
 مقامات می گویند که در دور نخست انتخابات، در ولایت کنر ١١٤ هزار و پنجصد نفر از رأی شان استفاده نمودند و در دور دوم، این تعداد افزایش می يابد.
 قرار است دور دوم انتخابات، بتاریخ ٢٤ جوزا برگزار شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.