Massive polls’ rigging reported in Nuristan

 
جلال آباد (پژواک،٢١ حمل٩٣): برخی نامزدان شورای ولایتی نورستان ادعا میکنند که مسوولین کمیسیون انتخابات ومقامات محلی، به پیمانۀ وسیع تقلب کرده اند.
این نامزدان که تعداد شان به هشت تن میرسید و به شکل احتجاجی به شهر جلال آباد آمده بودند، این اظهارات را به تاریخ ٢١ حمله به خبرنگاران بیان کردند.
آنها میگفتند قرار بود که در روز انتخابات، مراکزى که در محلات باز شود، درگیری رخ داد و صندوق های رای دهی، در خانه ها پر شدند.
آنها از کمیسیون شکایات انتخاباتی خواستند که آرای پاک نورستان را، از آرای ناپاک جدا سازند.
امان الله یکتن از نامزد شورای ولایتی به پژواک گفت که مسوولین کمیسیون محلی انتخابات، مقامات و نیروهای امنیتی محلی، به پیمانۀ وسیع در انتخابات مداخله و تقلب کرده اند.
وی افزود که قرار بود در روز انتخابات، مراکزى که در ولایت نورستان باز شود، در آن درگیری آغاز گردید و صندوق ها به نفع داکتر عبدالله عبدالله و استاد سیاف پر شدند.
یک نامزد دیگر شورای ولایتی گفت که برخی صندوق ها به طرفداری بعضی نامزدان شورای ولایتی، در خانه ها پر شدند.
موصوف افزود که مناطقى نیز وجود دارد که مردم برای رای دادن به مراکز رای دهی نرفته اند؛ اما کمیسیون مستقل انتخابات صندوق های پر را به دفاتر ولایتی انتقال داده اند.
عزت الله نورستانی مسوول کمیسیون مستقل انتخاباتی نورستان نیز یک اندازه تقلب را رد نکرد؛ اما افزود که به اندازه اى نیست که نامزدان، از آن یادآوری میکنند.
وی علاوه کرد که آنها در مورد شکایات های انجام شدۀ این ولایت، بررسی دقیق انجام میدهند و نتایج آن را به مرکز می فرستند.
ازسوی دیگر، والی نورستان گفت که در اینجا مقامات ولایتی وامنیتی، هیچ نوع مداخله در انتخابات نکرده و تنها زمینۀ بیطرفانه را برای برگزاری انتخابات فراهم کرده اند.
حافظ عبدالقیوم  والی نورستان به پژواک گفت که انتخابات در این ولایت به شکل خوب برگزار شده وکدام مشکل خاص در آن وجود نداشت.
در ولایت نورستان، ٧٢ مرکز رای دهی در نظر گرفته شده بود؛ اما به گفتۀ باشندگان محل، در روز انتخابات، ٣٧ مرکز باز و متباقی دیگر مسدود بود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.