No election complaint in Takhar so far

 
تالقان (پژواک، ١٨ حمل٩٣): رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی تخار میگوید که درمورد نامزدان ریاست جمهوری، کدام شکایتى صورت نگرفته است.
برناصالحی رییس کمیسیون، به تاریخ ١٨ حمل در یک مصاحبه با آژانس خبری پژواک گفت که از پروسۀ انتخابات این ولایت، ١٣٢٩٦ تن نظارت کرده اند.
صالحی افزود که تاحال، درمورد نامزدان ریاست جمهوری، به این کمیسیون شکایت صورت نگرفته؛ اما در مورد نامزدان شوراهای ولایتی دو شکایت ثبت شده است.
وی افزود: "ما شکایات را به شکل کتبی ثبت میکنیم، بدون دوشکایت در مورد دو نامزد شورای ولایتی، دیگر شکایت نداریم."
صالحی علاوه کرد که درانتخابات مرکز و ولسوالی های تخار، به تقلب و تخطی کسی اجازه داده نشده است.
موصوف افزود که نامزدان و ناظرین، باید شکایات خود را ٤٨ساعت بعد همراه با اسناد، در کمیسیون شکایات انتخاباتی ثبت کنند؛ اگر نه بعد از آن شکایات قبول نمیشود.
درهمین حال، روح الله موسوی رییس کمیسیون انتخاباتی ميگويد که شمارش آرای این ولایت، به پایان رسیده است.
وی درمصاحبه با پژواک گفت که پروسۀ انتقال صندوق های رای دهی محلات، از روز گذشته به این طرف آغاز گردیده است.
وی افزود: "ما در هماهنگی با قومانداین امنیه این امور را انجام میدهیم؛ طوریکه نیروهای امنیتی در انتقال این مواد با ما همکاری کرده اند، دو باره در انتقال آن نیز با ما همکاری میکنند؛ تاحال مواد حساس را از ولسوالی ها انتقال نداده ایم."
قوماندان امنیۀ تخار علاوه کرد که برای انتقال صندوق آمادگی کامل دارند.
پاسوال عبدالحنان قطغنی قوماندان امنیۀ تخار، به پژواک گفت همانگونه که نیروهای امنیتی، برای انتقال مواد وتامین امنیت آماده بودند، مسوولیت انتقال دوبارۀ آن نیز به دوش آنها است.
قوماندان امنیه افزود: "پولیس ملی، اردوی ملی، امنیت ملی و دیگر نیروهای امنیتی، مسوولیت دارند که از کمیسیون مستقل انتخابات و کارمندانش حمایت نموده و امنیت آنها را تامین کنند؛ من به مردم اطمینان میدهم که در این بخش اجازۀ مداخله را نمیدهیم."
کمیسیون شکایات انتخاباتى تخار، درحالی از عدم ثبت شکایات خبر میدهد که قوماندان امنیۀ یکی از ولسوالی های تخار، چند تن از بزرگان قومی را بخاطر رای دان به نامزد دلخواهش در روز انتخابات، لت و کوب کرده بود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.