Ahmadzai promises development projects for Faryab

 
ميمنه، شبرغان (پژواک،١١حمل٩٣): اشرف غنى احمدزى نامزد رياست جمهورى وعده نمود که در رشد تجارت، زراعت، صنعت و استخراج معادن ولايات فارياب و جوزجان، کار نموده و فارياب غريب را به ولايت غنى مبدل ميکند.
وى امروز در دو گردهمايى که در آن، ده ها هزار تن در شهر ميمنه مرکز فارياب و شبرغان مرکز جوزجان شرکت داشتند، گفت که اين دو ولايت را، از حالت فعلى بيرون نموده و به ولايات پيشرفته تبديل خواهد کرد.
اين نامزد رياست جمهورى درگردهمايى ميمنه گفت که فارياب، داراى نفت و گاز و ساير معادن طبيعى بوده و در صورت پيروزشدن، در استخراج اين معادن اقدام مينمايد.
اشرف غنى افزود که خط آهن ترکمنستان را از طريق بندر آقينۀ فارياب، به بنادر تجارتى حيرتان بلخ و شيرخان کندز وصل خواهد کرد و فارياب را به ولايت تجارتى مبدل خواهد ساخت.
اين نامزد رياست جمهورى، علاوه کرد که روى بندر تجارتى آقينه در سرحد با ترکمنستان، سرمايه گذارى نموده و بندر خواجه قچى را که در گذشته ها مسير عبور کاروانهاى تجارتى به ترکمنستان بود احيا ميکند.
موصوف، تسريع کار بند آب ولسوالى المار، ادامۀ سرک حلقوى ولايت بادغيس که فارياب را به هرات وصل ميکند و رشد صنعت قالين را از برنامه هاى ديگر خود عنوان کرده، گفت فارياب زمانى ولايت زراعتى و گدام افغانستان بود و تيم تحول و تداوم در صورت پيروزى، فارياب را دوباره به گدام کشور مبدل خواهد ساخت.
احمدزى افزود: "ديگر فارياب ولايت غريب نه، بلکه غنى خواهد بود."
جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول احمدزى و رهبر جنبش ملى اسلامى، دراين گردهمايى گفت که مردم همواره شاهد انتحار و انفجار بوده و اخيراً مردم فارياب نيز قربانى حملۀ انتحارى گرديدند.
درحملۀ انتحارى دو هفته قبل در شهر ميمنه که توسط يک ريکشا صورت گرفت، ١٧ مُلکى کشته شد و بيش از ٤٠ تن به شمول زنان و اطفال زخم برداشت.
جنرال دوستم خطاب به مردم گفت: "اگر ميخواهيد که ديگر من براى شما بخاطر انتحار و انفجار تسليت نگويم و شما غم نبينيد، به تيم تحول و تداوم راى بدهيد که دست عاملان آنرا کوتاه نماييم."
در خلال سخنان آنها، شمارى از شرکت کنندگان شعار ميدادند که "ترور و انتحار مانع رفتن آنها به پاى صندوق هاى راى نمى شود و آنها در هر صورتى راى خواهند داد."
جنرال دوستم؛ تامين امنيت، حکومتدارى خوب و محو فساد را از برنامه هاى ديگر تيم تحول وتداوم برشمرد.
سرور دانش معاون دوم اشرف غنى احمدزى، از وحدت و همبستگى مردم فارياب قدردانى نموده و خواستار حمايت آنها از تيم تحول و تداوم گرديد.
اشرف غنی احمدزی در گردهمايى مشابهى در شهر شبرغان گفت که جوزجان، یک ولایت صنعتی و زراعتی است و باید به یک ولایت پیشرفتۀ صنعتی مبدل شود.
وی علاوه کرد که مردم جوزجان، دیگر نباید درد عدم دسترسی به آب زراعتی و آشامیدنی را داشته باشند و در صورت موفقيت، آب دریای آمو را تا شبرغان تمديد خواهد کرد.
احمدزی گفت که سرک های ولسوالی ها به مرکزاین ولایت وصل نشده و مردم، از نعمت برق محروم اند. باید مردم آن از برقی استفاده نمایند که منبع تغذیه اش، گاز خود شبرغان باشد و سرک های ولسوالی های آن، با مرکز وصل شود و از نیروی جوانان نیز استفاده اعظمی صورت بگیرد.
جنرال دوستم، درين گردهمايى خطاب به مردم جوزجان گفت که دوستم به سادگی به این مرحله نرسیده است؛ وى دراین راستا قربانی های بیشماری داده تا به یک چنین موقفى رسیده است.
وى خطاب به جوانان افزود: "شما باید به یک دوستم مبدل شوید؛ استوارانه گام بردارید و به درد ملت تان رسیدگی نمایید."
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.