اززلمی رسول و اشرف غنی حمایت به عمل آمد

 
کابل، فراه(پژواک،١١حمل٩٣):شماری اززنان نُخبه درکابل وصدها تن ازاعضای حزب "تحريک صلح" درشهرفراه اززلمى رسول وده ها نمايندۀ مردم پکتيا، ازنامزدى اشرف غنى  احمدزى اعلام حمايت نمودند.
در گردهمایی که امروز در تالار لویه جرگه در کابل داير شد، صدها تن از هواداران حبیبه سرابی معاون دوم زلمى رسول نامزد رياست جمهورى شرکت نموده و از تيم اعتدال ، برابرى و سازندگى اعلام حمايت کردند.
حبیبه سرابی در این نشست ضمن وعده دادن به زنان که از حقوق آنان دفاع خواهد کرد، گفت: "من از اینجا در مقابل شما ایستاده ام تا در حضور شما و با پشتيبانی شما تمام هم جنسانم اعلام کنم در برابری، تساوی و توانمندی انسان ها باور دارم و میخواهم در تیم اعتدال برابری و سازندگی برای بهبود زندگی زنان تلاش کنم تلاشی که بدون تجربه سال های گذشته ممکن نبود."
وى افزود، امروز اگر اشتراک زنان در انتخابات مشارکت سیاسی زنان است، فردا ضمانت رهبری زنان خواهد بود.
حمیرا ثاقب يکى از فعالين جامعه مدنی با حمايت از تيم زلمى رسول ،انتخابات را یک آزمون بزرگ سیاسی زنان در این برهه سرنوشت ساز کشور خوانده، گفت که زنان بخاطر مصوونیت خود به پای صندوقهای رای می روند و رای میدهند.
وى خواهان تعديل قانون اساسی و تطبیق قانون محو خشونت علیه زنان و افزایش حضور زنان در نهادهای دولتی در صورت پیروزی تیم اعتدال گردید.
انارکلی هنریار يگانۀ نمايندۀ سکها در مشرانوجرگه و یکی از حامیان حبیبه سرابی در این همایش گفت که با تدوير انتخابات، برای نخستین بار است که قدرت به شکل صلح آمیز انتقال پیدا می کند.
وى علاوه کرد که بین رای مرد و زن هیچ تفاوتی وجود ندارد و مرد وزن از حقوق و وجایب اساسی برخوردار اند و برای خانم ها لازم است تا از یک خانم حمایت کنند.
صدها تن از اعضای حزب "تحريک صلح" در شهر فراه  نيز از زلمى رسول اعلام حمايت نمودند.
اشتراک کنندگان، ازاين نامزد رياست جمهورى خواستند تا در صورت برنده شدن، انکشاف متوازن را در اولویت های کاری قرار داده و بند بخش آباد  فراه را اعمار نماید.
لعل محمد بهاری رییس نمايندگى این حزب در فراه گفت: "اکثر مردم فراخ مصروف زراعت هستند؛ اما از نبود آب رنج می برند. در صورتی که بند بخش آباد اعمار گردد، فراه به گدام جهانی حاصلات زراعتی مبدل خواهد شد."
سخی داد یکتن از اعضای این حزب، در سخنانی به اشتراک کنندگان  گفت: "تیم زلمی رسول، سالم ترین ترکیب در بین سایر تیم های کاندیدان ریاست جمهوری می باشد."
به گفته وی، در شرایط فعلی که افراط و تفریط به اوج خود رسیده است، یگانه تیمی که توسط آن می توان به آینده خوب افغانستان امیدوار بود، تیم "اعتدال و برابری" به رهبری زلمی رسول مى باشد.
موصوف علاوه کرد که  وجود حبیبه سرابی منحیث معاون زلمی رسول، بیانگر احترام به حقوق زنان اين تيم است.
  بهارى  ميگويد که حزب يادشده در سال ١٣٧٣ به رهبرى شهنواز تنى تاسيس گرديده است.
ده ها تن از سران و موسفیدان قوم ځدران، امروز درکابل حمایت شان را از نامزدى اشرف غنى احمدزى نيز اعلام کردند.
پاچا خان ځدران يکتن ازبزرگان قوم پکتيا گفت: "داکتر اشرف غنی احمدزی، یکی از روشنفکران این کشور است و میتواند مشکلات مردم افغانستان را درک و به آنها رسیدگی کند؛ من در وجود وی این برتری را میبینم."
وى از مردم پکتيا خواست که در انتخابات آينده، از نامزدى تيم تحول و تداوم به رهبرى اشرف غنى احمدزى حمايت کنند.
 انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى، قرار است بتاريخ ١٦ حمل برگزار گردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.