Abdullah to boost transit trade thru Badakhshan

 
فيض آباد، شبرغان، زرنج (پژواک، ٤ حمل٩٣): داکترعبدالله در سفر به بدخشان، برنامه هاى انتخاباتى اش را به مردم شرح داد و به حمايت از وى در جوزجان و نيمروز نيز گردهمايى هايى صورت گرفت.
اين نامزد رياست جمهورى، امروز در گردهمايى هزاران تن در استديوم ورزشى فيض آباد مرکز ولايت بدخشان وعده نمود که بندبرق را اعمار نموده و بدخشان را به ولایت ترانزیتی کشور مسمی خواهد ساخت.
وى گفت که بدخشان، يكى از ولاياتى است كه مردم آن با نبود برق مواجه اند؛ درصورت پيروزى تيم اصلاحات وهمگرايى، بندبرق شورابک را اعمار ميكند كه با اعمار آن، مشكلات مردم بدخشان از ناحيۀ برق رفع ميشود.
بندبرق شورابک، ظرفيت پنج ميگاوات برق را داشته و در چهاركيلومترى فيض آباد واقع است و قرارداد آن، از پنج سال بدينسو به هزينه ۴۵ ميليون يورو كمک بانک انكشافى آلمان عقد شده است كه اين برق، براى شهروندان فيض آباد كفايت ميكند.
داکتر عبدالله گفت كه درصورت پيروزشدن، كارنيمه تمام شاهراه تجارتى ابريشم را نيز تكميل و شهرفيض آباد را به عنوان مركز ترانزيتى جهان مسمى خواهد کرد.
شاهراه ابريشم، از ولسوالى بهارک بدخشان آغاز گرديده و با عبور از ولسوالى هاى وردوج و اشکاشم به چين وصل ميگردد.
اين نامزد رياست جمهورى، رشد و توانمندى زنان، فراهم آورى زمينۀ کار براى افراد بيكار، ايجاد كارخانه ها وتطبيق پروژه هاى زيربنايى را از اولويت هاى برنامه هاى خود برشمرد.
انجنيرمحمد خان معاون اول داكترعبدالله، درين گردهمايى ضمن آنكه خواهان اشتراک مردم در انتخابات شد، گفت كه درصورت پيروزى تيم اصلاحات و همگرايى که وارثين دوره جهاد ومقاومت بوده، از حقوق معلولين، معيوبين و ورثه شهدا حمايت خواهندكرد.
صلاح الدين ربانى رهبر جمعيت اسلامى ورئيس شوراى عالى صلح، ضمن اعلام حمايت ازنامزدى داكترعبدالله گفت كه طى دوازده سال گذشته، ميلياردها دالربه کشور سرازيرشد؛ اما برضدفساد ادارى مبارزه قاطعانه صورت نگرفت و ازهمينرو افغانستان، به مثابه فاسد ترين كشورهاى جهان محسوب ميشود.
وى علاوه كرد كه درصورت پيروزى تيم داکتر عبدالله، پديده فساد رابصورت كلى ازكشورمحو ونابود خواهندساخت.
اين دومين نامزد رياست جمهورى است که در طول مبارزات انتخاباتى دو ماهه که اينک کمتر از ١٠ روز به پايان آن باقى مانده است، به بدخشان رفته است. قبل ازين اشرف غنى احمدزى با معاون اولش جنرال دوستم، به بدخشان سفر نموده بود.
امروز گردهمايى با شرکت صدها تن در شهر شبرغان مرکز جوزجان نيز به حمايت از داکتر عبدالله برگزار شد.
عبدالوهاب مسوول دفتر ولايتى وى گفت که برنامه هاى کارى و جامع اين نامزد، مردم را واداشته که از تيم اصلاحات و همگرايى حمايت کنند.
باز محمد يکتن از شرکت کنندگان گفت که داکتر عبدالله، تابعيت خارجى ندارد و در روزهاى دشوار با مردم يکجا بوده است.
خيرالله شرکت کنندۀ ديگر گفت: "داکتر عبدالله دوست دوران جهاد وى بوده و ميتواند کشور را از حالت کنونى بيرون نمايد."
همچنان در اجتماعى که با شرکت صد ها تن به حمايت ازنامزدى داکتر عبدالله عبدالله در شهر زرنج مرکز نيمروز برگزار شد، از حکومت انتقاد شد که به مجاهدين نقش نداده است.
سخى احمد يکى از متنفذين نيمروز گفت که داکتر عبدالله، سابقۀ جهادى دارد و ميتواند که با به دست گرفتن زعامت کشور، نقش مجاهدين را در حکومت آينده تضمين نمايد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.