Akbarzada fears no voting in 5 Ghazni towns

 
شهرغزنی (پژواک، ٢٩ جدی٩٢): والی غزنی میگوید که درپنج ولسوالی این ولایت، انتخابات با مشکلات روبه رو خواهد بود؛ اما دریک ولسوالی هیچ انتخابات برگزار نخواهد شد.
موسی خان اکبر زاده والی غزنی، به تاریخ ٢٩ جدی به آژانس خبری پژواک گفت که انتخابات در ولسوالی های گیرو، زنخان، آب بند، رشیدان و ولسوالی خوگیانی، با مشکلات امنیتی روبه رو خواهد بود ومردم نخواهند توانست در انتخابات اشتراک کنند.
موصوف افزود که ناوه، عبارت از ولسوالی است که از هفت سال به این طرف، در دست مخالفین قرار دارد؛ تمامی مراکز رای دهی ناوه مسدود خواهد بود.
به گفتۀ والی، اینها مناطقی اند که در روز انتخابات نخواهند توانست امنیت آنها را تامین کنند و مردم به شکل مطمئن رای بدهند.
وی ابراز امیدواری کرد که در ولسوالی های دیگر، انتخابات درامن برگزار خواهد شد؛ درحالیکه در انتخابات گذشته، در آنجا نیز تهدیدات وجود داشت.
غزنی، دارای ١٨ ولسوالي میباشد؛ اما در انتخابات گذشتۀ پارلمانی، مراکز راى دهی در ولسوالی های قره باغ، ده یک، مقر، گیلان، واغز، اجرستان و خواجه عمری مسدود بودند.
باشندگان مناطق ناامن غزنی نیز میگویند که مشکلات امنیتی درمناطق شان وجود دارد و انتخابات آينده، با مشکلات روبه رو خواهد بود.
دلدار خان باشندۀ ولسوالی گیروى غزنی میگوید که اکثر مناطق این ولسوالی، تحت تسلط مخالفین مسلح قرار دارد، که مردم آن از اثر ترس درانتخابات شرکت نخواهند کرد.
به گفتۀ وی، در انتخابات گذشته نیز مردم اشتراک کرده نتوانستند و طالبان هشدار داده بودند که کسی در انتخابات اشتراک نکند.
محمد اقبال یکتن از باشندگان ولسوالی اندر نیز گفت که در مناطقى انتخابات صورت خواهد گرفت که تحت تسلط پولیس محلی و قيام کنندگان مردمی قرار داشته باشند.
هفتۀ گذشته، ادارات امنیتی لیست ١١ ولایت ناامن را اعلام کردند که انتخابات آن، با مشکلات روبه رو خواهد بود؛ اما نام غزنی در آن شامل نبود.
براساس گفته های مسوولین امنیتی، از ٦٨٤٥ مرکز راى دهی ٤١٤ مرکز آن، در روز انتخابات مسدود خواهند ماند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.