Despite threats, Andar residents to vote

 
شهرغزنی (پژواک،١١ جدی ٩٢): مردم ولسوال اندر ولایت غزنی که در انتخابات گذشته، از ترس طالبان اشتراک نکرده بود میگویند که در انتخابات آینده، اشتراک خواهند کرد.
حاجی محمد انور باشندۀ قریۀ صاحب خان میگوید که حال، وضع امنیتی در بسیاری مناطق بهتر شده و آنها میتوانند بدون کدام ترس در انتخابات شرکت کنند.
موصوف، به آژانس خبری پژواک گفت: "در انتخابات گذشته، هیچ کس از خانه بیرون شده نمیتوانست وهیچ کسی رای نداد؛ طالبان هشدار میدادند و راه ها را مسدود کرده بودند."
محمد انور افزود: هنگامیکه علیه طالبان قيام مردمی صورت گرفت، از آن زمان به بعد وضعیت امنیتی منطقه بهتر شده؛ حال پولیس محلی، پولیس ملی و قيام کنندگان برمنطقه حاکم اند.
رحیم الله یکتن از باشندگان منطقۀ چهار دیوال این ولسوالی، در پهلوی اینکه در انتخابات آینده اشتراک میکند، از رییس جمهور آینده خواست که به ولسوالی اندر توجه بیشتر کند.
وی افزود: "دوازده سال را درجنگ سپری کردیم، تا حال دولت هیچ توجهى به ولسوالی اندر نکرده، مردم بسیار آزار دیده اند، به کار ضرورت دارند."
محمد قاسم دیسیوال ولسوال اندر نیز گفت که حال، مناطق وسیع تحت تسلط شان قراردارد و مردم میتوانند که در انتخابات، به کاندیداى مورد نظر شان رای بدهند.
ولسوال افزود که تلاش های خود را برای مصوونیت انتخابات سال آینده آغاز کرده؛ تا مردم بتوانند در آن روز در فضای آرام رای بدهند.
این درحالی است که مردم در انتخابات گذشتۀ پارلمانی و شوراهای ولایتی، از اثر ناامنی ها اشتراک کرده نتوانستند و در ولسوالی اندر، تنها سه کارمند مرکز انتخابات، رای خود را استعمال کرده بودند.
انتخابات ریاست جمهورى و شوراهای ولایتی کشور، به تاریخ 16 حمل سال آینده برگزار میشود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.