رييس شوراى ولايتى بغلان به خاک سپرده شد

 
پلخمرى (پژواک،٣١ ثور ٩٢): "ما در دوران مقاومت علیه طالبان، آنقدر شهید نداده ایم که در زمان صلح کرزی با طالبان قربانی داده ایم."
اين مطلب را امروز داکتر عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی (اپوزيسيون حکومت)، در مراسم خاکسپارى محمد رسول محسنى رييس شوراى ولايتى بغلان در ولسوالى ده صلاح آن ولايت، اظهار داشت.
رييس شوراى ولايتى بغلان، با ١٢ تن ديگر در حملۀ انتحارى ديروز در مقابل دفتر شوراى ولايتى در شهر پلخمرى کشته شد و ١٠ تن ديگر جراحت برداشت.
رييس شوراى ولايتى، باشندۀ ولسوالى ده صلاح و يکى از قوماندانان سابق جمعيت اسلامى بود. وى یکی از چهره های جهاد و مقاومت و از دوستان نزدیک داکتر عبدالله شناخته ميشد.
داکتر عبدالله در مراسم خاکسپارى که با شرکت هزاران تن به شمول اعضاى ولسى جرگه، رؤساى شوراهاى ولايتى، بزرگان و متنفذین انجام شد، از حکومت به شدت انتقاد نموده، گفت که طی سال های اخیر، شخصیت های بسیاری از جمله چهره های برجستۀ  جهاد و مقاومت و افراد کلیدی نظام، توسط تروریستان به قتل رسیده اند.
وى افزود: "همان تروریستانی که آقای کرزی آنها را برادر خود خطاب می کند، اگر قاتلان شخصیتهای ما برادران آقای کرزی هستند، پس شهدا برادران چه کسانی هستند؟"
رهبر ائتلاف ملی این قربانی ها را ناشی از ضعف و سوء مدیریت رهبری سیاسی کشور و فقدان یک سیاست امنیتی درست خواند و علاوه کرد که تحت نام پروسۀ صلح، هر روز مردم قربانی می شوند و شخصیت های طراز اول کشور، جان خود را از دست می دهند.
داکتر عبدالله افزود که آنها بارها از حکومت خواهان امنيت شخصيت هاى دولتى و قوماندانهاى سابق جهادى گرديده اند؛ اما به آن توجه نشده است و اگر وضعيت چنين ادامه پيدا کند، فاصلۀ مردم با حکومت بيشتر خواهد شد.
طالبان مسلح، مسووليت اين حملۀ انتحارى را به دوش گرفته  و رييس جمهور کرزى، اين حمله را به شدت محکوم نموده و آنرا کار مزدوران بيگانه خوانده است.
 مولوى عبدالمنان يکى از عالمان دينى، در مراسم خاکسپارى رييس شوراى ولايتى بغلان که هشت تن از محافظان و اقارب رييس شورا نيز به خاک سپرده شد، حملات انتحارى را نکوهش نموده و آنرا حرام دانست.
وى گفت که اين حمله در فاصلۀ دوصد مترى تعميرى صورت گرفته که درآنجا نيروهاى خارجى مستقر اند؛ حمله کننده چرا آنجا را هدف نگرفت که رييس شوراى ولايتى و مردم بيدفاع و مسلمان و مجاهد را بخاک و خون کشانيد؟

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.