PRTs in Ghazni closed amid criticism

 
غزنى (پژواک، ٢٦ اسد ٩٢): ماموريت تيم بازسازى کشورهاى امريکا و پولند (پى آر تى) در غزنى، درحالى به پايان رسید که مسوولين اين ولايت، از کارهاى آنها راضى نبوده و ميگويند که بى کيفيت است.
تيم بازسازى کشورهاى امريکا و پولند، حدود يازده سال ميشود که در بخش هاى بازسازى و امنيت اين ولايت کار ميکنند.
خانم کارن داکريا نمايندۀ سفارت امريکا، به آژانس خبرى پژواک گفت که کشورهاى امريکا و پولند ١٦٨ ميليون دالر را در بخش هاى صحت عامه، معارف و پروژه هاى انکشافى، در ولايت غزنى به مصرف رسانده اند.
وى افزود که کمک هاى مستقيم آنان در غزنى پايان يافته و بعد از اين، کمک هاى آنها از سوى وزارت هاى مربوطه، مصرف خواهد شد.
خانم کارن علاوه کرد که آنها ماموريت هاى اقتصادى، سياسى و امنيتى را در غزنى به عهده داشتند که اکنون، تنها ماموريت اقتصادى شان به پايان رسيده است.
نمايندۀ سفارت امريکا گفت که امريکا، به کمک هاى خود با مردم ولايت غزنى ادامه خواهد داد و اين همه کمک ها را به واسطۀ دولت افغانستان به مصرف خواهد رساند.
موصوف افزود که رييس جمهور اوباما، آرزو دارد که قرارداد امنيتى ميان امريکا و افغانستان امضا شود و به کمک هاى خود به اين کشور ادامه دهند.
کارن داکر گفت: امريکا نمى خواهد که براى هميشه در افغانستان بماند، بلکه تا زمان جنگ در افغانستان خواهد ماند.
موسى خان اکبرزاده والى غزنى، از کمکهاى "پى آر تى" اظهار سپاسگزارى کرد؛ اما افزود که از کارهاى تيم هاى بازسازى، در اين ولايت راضى نيست.
اکبرزاده افزود: حدود ٥٧ ميليون دالر از سوى دولت و پى آر تى، بين سالهاى ١٣٨٨ تا ١٣٩١ هجرى، به مصرف رسيده است.
وى علاوه کرد: اين تيم بايد ثابت نمايد که ١٦٨ ميليون دالر را در کجا و چگونه، به مصرف رسانده است؟
وى گفت: همه کارهايى که از سوى اين تيم صورت گرفته، بى کيفيت بوده و چندين بار، از اين تيم تقاضاى سپردن ليست پروژۀ تطبيق شده را نموده؛ اما پى آر تى اين ليست را با خود نگهداشته است.
شوراى ولايتى غزنى نيز از کارهاى پروژه هاى تطبيق شده راضى نيست.
حميد الله نوروز يکى از اعضاى شوراى ولايتى غزنى گفت که بطور عموم، پى آر تى کارهايى را انجام داده که بيش از يک سال دوام نداشته است.
به گفتۀ وى، فساد بطور گسترده در پى آر تى غزنى وجود داشت و پروژه هايى نيز در ليست آنها موجود است که تاکنون هيچ عملى نشده اند.
پروگرام بازسازى ولايتى نيروهاى امريکايى در غزنى، در سال ٢٠٠٢ آغاز شد که بعداً کشور پولند نيز در سال ٢٠٠٧ ميلادى، کار بازسازى ولايتى را در اين چوکات، به عهده گرفت.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.